Ауторски текст Медији

Вучић бахато на кампању баца више од 4 милиона евра месечно

Четири године Александар Вучић штеди на грађанима. Предузима неуставне „реформе“ попут смањења плата и пензија. Грађани су доведени испод апсоултне границе сиромаштва и достојанства, да би се премијер бахатио у предизборној кампањи.

У Србији, у којој су плате најниже у региону, само Вучић има за расипање. СНС и Вучић имају на десетине закупљених билборда у главном граду и то на најпрометнијим локацијама, небројане city light-ове који су постављени у непрегледним низовима на уличној расвети, као и ТВ рекламу која се емитује у најударнијим терминима телевизија с националном покривеношћу.

Закуп ЈЕДНОГ билборда кошта око 180 евра за недељу дана (без трошкова штампе и пдв-а) док city light-a кошта око 100 евра за исти временски период.
Продукција рекламе према оквирној процени износи око 10.000 евра, без хонорара. Оквирна процена јесте да ауторски хонорари, као и хонорари за статисте износе око 30.000 евра, чиме укупна цена производње ове рекламе излази на 40.000 евра!

kampanja-prst

 

Само један секунд емитовања на телевизији с националном покривеношћу, према тржишним ценама, креће се око 100 евра. Реклама СНС-а траје 90 секунди. Значи да једно емитовање, на једној телевизији кошта 9.000 евра. Ако претпоставимо да је СНС-у одобрен попуст 50 % због количине закупљених секунди, те да секунд кошта 50 евра, добијамо да само једно емитовање рекламе кошта 4.500 евра!

Вучићеве рекламе емитују се на свих пет телевизијских станица с националном покривеношћу, најмање по пет пута дневно. То чини 175 емитованих реклама недељно, а укупна цена без пдв-а је 787.500 евра недељно. За четири недеље то је трошак, без пдв-а, од око 3.150.000 евра.

Вучићеве митинге прати око 100 и више аутобуса са присталицама. Закуп једног аутобуса кошта 1.000 евра. Нека је само у пет градова у Србији довозио по 100 аутобуса, трошак превоза само за митинге, без бензина, излази на око 500.000 евра. На ово треба додати трошкове бине или закупа сала, трошак озвучења, дневнице, сендвиче, сокове… Нећемо да рачунамо ни пакете са прашком, уљем, брашном и осталим свакодневним потрепштинама којима се подмићују бирачи.

У овој рачуници свесно изостављамо плакате, програме, промо материјале, новине на луксузном папиру у пуном колору и флајере, јер је незахвално процењивати трошкове штампе.
Укупан износ ових трошкова износи неколико десетина хиљада евра, али нам је тачан износ непознат.

И да резимирамо, имајући у виду само тв рекламе, оглашавање на билбордима и организацију митинга процењујемо да Вучић троши месечно најмање четири милиона евра! У ово нису урачунате рекламе по локалним и регионалним тв и радио станицама.

Занимљиво ће бити упоредити ову цифру с оном коју ће Вучић морати да достави Агенцији за борбу против корупције након избора.
Вучићева бахатост је немерљива јер он новац баца на тв рекламу иако бесплатно добија више од 60 одсто времена резервисаног за страначко представљање на националним телевизијама. Плус злоупотреба државних ресурса, које сви ми плаћамо, у страначкој кампањи.

Оваква кампања је пре свега неукусна у земљи у која је трећа у Европи по индексу сиромаштва, а седма на листи најмизернијих економија света. Такође, према доступним истраживањима, у Србији 700 хиљада људи живи у потпуном сиромаштву и беди, док је петина радно способног становништва незапослена, а више од половине запослених ради или „на црно” или за минималац, те је Вучић горе поменуту баснословну цирфу и те како могао да издвоји како би помогао свом народу јер, како је недавно рекао на скупу у Панчеву – он најбоље зна да му је народ гладан, јер осећа глад свих нас.

Овакви примери бахаћења, неукуса и константне несагласности између речи и дела, треба да буду најоштрије осуђени с гнушањем, али такође, треба да буду сведочанство о односу актуелне власти према грађанима. Верујем да ће грађани 24. априла умети да овакво понашање пошаљу у прошлост.

Др Ана Стевановић,

чланица покрета ”Доста је било – Нови Београд”

Др Ана Стевановић

Др Ана Стевановић

Матурирала у Петој београдској гимназији. Дипломирала 2008. године менaџмент и продукцију у позоришту, рaдију и култури нa Фaкултету дрaмских уметности, у Беогрaду. Докторирaлa нa теми психологије менaџментa и лидерствa, оргaнизaционих иновaцијa устaновa културе и психологије креaтивности на истом факултету.

Од 2004. године aктивно учествује у оргaнизaцији истaкнутих културних догaђaјa, а понaјвише се бaвилa комуникaционим стрaтегијaмa и односимa с јaвношћу сaрaђујући сa нaјвећим филмским фестивaлимa у земљи. Као један од најбољих студената билa је стипендистa Министaрствa просвете и нaуке РС, Скупшине Грaдa Беогрaдa, Републичког зaводa зa рaзвој нaучног и уметничког подмлaткa, Еуробaнке ЕФГ и Влaде Републике Грчке нa Аристотеловом Универзитету у Солуну.

Објaвилa око петнaест нaучних рaдовa у домaћим и међунaродним нaучним чaсописимa у којимa је истрaживaлa теме попут медијске цензуре и етике медијa, психологије лидерствa и комуникaционих стрaтегијa. Преко 13 годинa у облaсти културе и уметности нa позицији менaџер зa комуникaције.

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

    • Slazem se sa Vašom konstatacijom. Nije poenta da neko mlatne ovakvu cifru koja je svima previsoka. Posle nje moye covek da sumnja i u druge podatke a mislim da su vise nego tačni.

  • Ono malo demokratije što je ostalo posle Đinđića, a i to je ostvareno uz višemesečne proteste stotine hiljada građana sada je palo u vodu. Na ovakve izbore ne vredi ni izlaziti i trebalo je opozicija da se ujedini u ostvarivanju fer uslova za izbore, pa neka onda idu posebno sa svojim listama. Ovde vidim samo ideju da neko ko prođe cenzus prišljamčki se SNS-u. Otuda iz neviđeno ignorisanje Dosta je bilo. Ovakva žestoka propagandna mašinerija SNS možda će mu doneti i negativne rezultate. Ničija nije do zore gorela pa neće ni njegova. Ali da se ne zavaravamo ključ je u medijima koji su se na bestijalan način stavili u službu jedne partije, dobro pamtim Miloševićevo vreme – oveko nije bilo. Bila je Naša Borba, blic, B92, treba videti šta se tu dešava. Ovo vodi samo u jednom pravcu…

  • Zbog svega ovde iznetog, zaista jedva čekam rezultat izbora, da vidim koliko njih iz jadnog siromašnog naroda je podržalo ovog velemajstorskog …I da vidim konačno u globalu da li smo ili ne narod-ovce, pa i zaslužujemo da smo rangirani svuda kako jesmo, pa da nas je sve sramota što kukamo bez razložno, a u stvari nam je tako dobro, tako lepo, s tako jedinstveno marljivim vođom!

    • Nisu ljudi ovce sami po sebi, nego ih On sistematski, već četiri godine pravi ovcama. Na žalost, po tom pitanju, što je južnije, to je tužnije.

  • Kad pogledate opozicijonu scenu(ne računam tu DJB) uopšte ne treba da nas čudi, ali UOPŠTE, situacija u državi!
    DJB je nešto novo, ali pogledajte ovaj spisak: Tadić, Čanak, Čeda, Šešelj, Borko, VULIIIN!!, Dačić, Palma, VUUUK!!, Krka, Dinkić, Živković.. spisku nema kraja!
    To su ljudi koji su vladali ili vladaju našim životima i parama. I nek mi neko kaže da nismo mi krivi!!! Pa jesu oni sa marsa pali ili smo ih mi izglasali!

  • Srbija je ~87/189 zemalja po veličini GDP(Wikipedia, 7s truda) . Ne vidim razlog da lupate podatke, nije kao da mora da se laže da se dočara koliko je loše i koliko se bahato bacaju pare gradjana

  • gazda nas zaduzio 11 milijarde dolara za predhodne 4 godine dok penzosi jedu leba na recku, obezbedio 1000m2 dvadeset stanova rasipa novce gradjana poput pijanih milionera drustvo oko bugarskog biznismena shinishova skupa sa segamegadens direktorcicima i bitangicama, vrhunac svega je da 1.7 miliona budaletina glasa za njega

  • Vecina televizija i medija uopste daje ogroman popust strankama od koje mogu posle imati koristi. Popust ide i do 90-95%. Sigurno je isti slucaj sa svim stamparijama materijala ili autoprevoznickim firmama, svi su vise nego radi da “pomognu” pobednika zbog neke buduce usluge.