Медији Преносимо

Истиномер: Радоица купује, грађани финансирају, медији пропадају

Преносимо вам анализу Истиномера о приватизацији локалних медија.


mediji

Телевизије Радоице Милосављевића до сада су преко конкурса за пројектно суфинансирање добиле најмање 390 хиљада евра из буџета локалних самоуправа.

У само три дана две телевизије у власништву крушевачког бизнисмена Радоице Милосављевића објавиле су да престају, односно привремено прекидају емитовање информативног програма. Прво је то учинила ТВ Пожега која је објавила да од 1. септембра престаје емитовање због тешке финансијске ситуације. РТВ Крагујевац, током викенда, није емитовала вести због неисплаћених плата и доприноса. На овој телевизији, гледаоци неће имати прилику да гледају јутарњи програм све до 1. септембра.

Пожешка телевизија једна је од осам које је у процесу приватизације медија купио Милосављевић. Након одлуке да прекину емитовање, директорка те телевизије Снежана Драгојловић казала је УНС-у да је пре десет дана послала мејл Милосављевићу, али да одговор још није добила.


Н1, 26.8.2016.
„Он је нама одмах рекао да неће ни давати ни узимати новац, иако по купопродајном уговору мора најмање две године да исплаћује зараде“, рекла је Драгојловић.


Након ове изјаве, која би у најмању руку морала бити узнемиравајућа за ресорно министарство, али и тужилаштво, Милосављевић се није обраћао јавности, а на број познат редакцији Истиномера није одговарао. Према финансијском извештају од прошле године, ова телевизија није имала велике новчане потешкоће.


”Надлежни органи морају што пре да испитају платежну способност Милосављевића како би евентуално спречили најгори сценарио, а то су стечај или ликвидација за ове телевизије. Јасно је да је Милосављевић имао преидзборни циљ да купи телевизије по Србији које су и испуниле свој задатак због јединствене уређивачке политике чија наколност владајућој странци није уопште била спорна. Дошло је време да се Радоица повуче и то не смемо да дозволимо већ морамо да инсистирамо да се открију све околности под којима је он купио ове медије”, казао је за Истиномер председник Независног удружења новинара Србије (НУНС) Вукашин Обрадовић.


За разлику од телевизије Пожега, РТВ Крагујевац је у готово беизлазној финансијској ситуацији. Износ блокаде телевизије је око седам и по милиона динара, а за само неколико последњих месеци, према Порталу судова, ова медијска кућа због неизмирених обавеза тужена је више од 10 пута. Ове чињенице збуњују с обзиром на то да је РТК једини медиј који је прошле године из буџета града Крагујевца добио чак 74 милиона динара. Од тога око 44 милиона до приватизације плус 30 милиона динара одлуком Градског већа коју је крагујевачка Скупштина потврдила тек након продаје.

Чак и ове године, уместо да распише јавни позив, Градска управа упутила је тој, као и телевизији „Канал 9“ позив за достављање понуде за преношење „изјава од представника одборничких група и других представника органа града, затим извештавање по позиву са седница Градског већа и узимање изјава од чланова градског већа и других представника органа града, као и извештавање по позиву са осталих догађаја од значаја за рад органа града“. Против оваквог позива побунила су се медијска удружења, јер законом прописан конкурс за суфинансирање медијских пројеката није објављен.

Шта је Министарство привреде, које је након гашења преузело послове Агенције за приватизацију, предузело због очигледног кршења купопродајних уговора, до објављивања овог текста, нисмо успели да сазнамо.

Милосављевић купује медије, држава субвенционише

Поред телевизија у Пожеги и Крагујевцу и друге медијске куће у власништву Радоице Милосављевића добијају новац из буџета, или преко конкурса или одлукама градских већа. Тако ће ове године чак две трећине средстава из буџета за финансирање медијских пројеката у Крушевцу отићи РТВ Крушевац. Овој телевизији је припало нешто више од девет милиона динара (9.200.000), од 15 и по милиона динара колико је на конкурсу расподељено. У прошлој години, РТК је добио два милиона и сто хиљада динара и то на конкурсу који је објављен 16. октобра, два месеца након што је преузима Милосављевић. Дакле, када се све сабере РТК добија око 90 хиљада евра новца пореских обвезника. Милосављевић је ову телевизију претходно преузео за свега 14 хиљада евра.

Како је Истиномер раније писао, Радоица Милосављевић добио је из буџета општине Димитровград око 110 хиљада евра за финансирање медијског садржаја у својој РТВ Цариброд, односно чак 80 одсто новца који је подељен на конкурсу. Ову медијску кућу купио је за 18.600 евра што је шест пута мање од суме коју је добио од општине Димитровград. Према јавно доступним подацима, ова телевизија је прошлу годину завршила са губитком од милион и 220.000 хиљада динара (око 10.000 евра).


”Нема генералног закључка шта се дешавало са новцем који је добијао Радоица, али је очигледно да се у неким случајевима тај новац није користио у оквиру самих телевизија које су новац добијале преко конкурса. Не види се да су добијена средства улагана у саму медијску кућу, већ се чини да су служила као повраћај уложеног новца у куповину”, истакао је Обрадовић за Истиномер.


Куповина локалних медија изборни пројекат?

Радоица Милосављевић који до приватизације локалних медија, није имао никакве везе са медијским бизнисом, купио је чак осам медија у Србији за укупно 280.000 евра. Због чега се Милосављевић упустио у куповину медија када за њихово ”одржавање у животу” очигледно није имао новца? Ово питање је, како каже Нино Брајовић из Удружења новинара Србије, од почетка било кључно за то удружење.


”Ми смо предали и захтев да се утврди да ли је он био уопште квалификован да купи медије с обзиром да је био кажњен по кривичном закону”, казао је Брајовић за Истиномер. ”По његовој званичној тврдњи његов интерес је да се бави медијским бизнисом и да има капацитета за то. Показало се да нема, јер ако је угрожено три од осам медија после само годину дана то значи да се он у томе не сналази”, закључује Брајовић.


Медијски стручњаци су у бројним анализима приватизацију медија назвали фиктивном, јер су нови власници углавном били у тесним рођачким, пријатељским, финансијским и политичким везама са владајућим структурама. То се можда најбоље видело на изборима.

Према писању сајта Цензоловка, РТ Панчево је за време избора готово била медијски покровитељ Српске напредне странке. Ова телевизија је директно преносила митинге СНС и ван тог града, на пример из Кикинде. Ту телевизију је у августу прошле године купио Радоица Милосављевић за 87.200 евра. До сада је из градског буџета ова медијска кућа преко конкурса за суфинансирање добила 16 и по милиона динара (око 132 хиљаде евра), а крајем прошле године одлуком већа још 250 хиљада динара.

Према информацијама објављеним у Белој књизи у којој је неколико медијских удружења писало о исходима пројектног суфинансирања, средства из градског буџета добила је још једна Милосављевићева телевизија – ТВ Пирот. Док је на конкурсу прошле године ова телевизија приходовала око три и по милиона динара, ове године дато им је близу четири. Дакле, све у свему око 60 хиљада евра. Милосављевић је ТВ “Пирот” купио за 26.300 евра као једини понуђач.

Радоица Милосављевић купио је још две телевизије, Радио-телевизију „Брус“ за 10.200 евра и Центар за информисање Нови Кнежевац за само 480 евра.

Извор: Истиномер

Ознаке
ДЈБ Млади

ДЈБ Млади

6
Оставите коментар

avatar
2500
4 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
MAXItomafgpmMikiIvan Ognjanović Recent comment authors
најновији најстарији
svetlanast.
Гост
svetlanast.

Sve dok se neistomisljenici SNS rezima i AV, ne izbore za JAVNI DIJALOG – DEBATU po svim spornim pitanjima i na svim nivoima vlasti, trud i istrazivacko novinarstvo, upozorenja o nezakonitostima i pljackama, lazima o nevidjenim uspesima vlasti, sakrivenim ugovorima… – OSTACE MRTVO SLOVO NA PAPIRU.
Poslovnik o radu skupstine Srbije /koji je nazalost usvojila DS vlast racunajuci da nikada nece biti opozicija/, omogucuje predsedavajucima skupstine i poslanicima vlasti da oduzmu rec, vredjaju i podsmevaju se poslanicima opozicije.
Znaci, pre svega Srbiji nedostaje JAVNI DIJALOG vlasti i opozicije, koji bi osvestio gradjane i naucio ih da je rezultat vlasti standard naroda – kako narod zivi, a ne sestocasovni ekspozei i siledzijske konferencije za stampu na temu nevidjenih uspeha vlasti i neprijatelja „na svakom cosku“.

Ivan Ognjanović
Гост
Ivan Ognjanović

Mozete li stopirati bacanje 120 000 evra na skuptinski WC? To je sramota!!!

Miki
Гост
Miki

Ako je i skupštinski, mnogo je.

fgpm
Гост
fgpm

Da sam par decenija mlađi, pobegao bih od ovog nesretnog naroda na drugi kraj planete…

toma
Гост
toma

I ostavite da neko drugi vadi oci sa ovakvim spekulantima i lopovima !Doci ce valjda dan kada ce neko da organizuje narod i da ovakvi kao sto je ovaj lopov iz sela Dedina kod Krusevca nestanu iz zivota Srbije !!!

MAXI
Гост
MAXI

ne kupuje te medije Radojica Milosavljevic nego bratislav gasic bivsi vojni ministar a sve u ime aleksandra vucica koji tako zeli da zatvori i oci i usi i usta gladnom narodu…to je istina i nemoj ISTINOMER-u da se pravis lud kad znate cije je to delo i zamisao!!!