Медији Саопштењe

Медији нису објавили доказ да Саша Радуловић не дугује порез

Курир, Вечерње новости, Ало, Информер, Српски телеграф, Франкфуртске вести и Афера који су данима, често на насловним странама, објављивали да Саша Радуловић дугује више од милион долара за порез у Америци нису објавили деманти да не дугује ни долар пореза. По Закону о информисању и медијима имају обавезу да деманти објаве на исти начин и на истом месту као и вест која се демантује.

Деманти су објавили “Политика” и Народне новине, на исти начин на који су и извештавали о наводном дугу.

Блиц и Данас су на насловним странама писали о “пореском дугу”, а деманти нису објавили у складу са законским одредбама. Блиц је оптужбу објавио на насловној страни и две унутрашње стране (површина 498 квадратних сантиметара), а деманти као информацију (површина 21 квадратних сантиметара) на страни 15, а Данас је у више текстова, па и насловној страни писао о теми коју је Дојче веле лансирао, а доказ пласирао испод нове оптужбе под насловом “Рујевић: Докази ДЈБ нису цели изводи већ само патрљци”.


Ево како су новине извештавале о “дугу за порез” и доказу да је дуг 0 долара:

analiza-medija-porez

Курир: “Радуловић заврнуо Амере за милион” (6. август, насловна страна, површина 528 квадратних сантиметара). Деманти није објављен.

Вечерње новости:  “Радуловић дугује милион долара?” (6. август, насловна страна, 291 квадратних сантиметара). Реаговање покрета је објављено следећег дана “Кампања против Радуловића?” (5. страна, 24 сантиметара квадратних). “Дојче веле: Радуловић дугује и у Калифорнији” (10. август, страна 4, 196 сантиметара квадратних). Деманти није објављен.

Ало: “Дугује ли Радуловић милион долара за порез” (6. август, насловна), “Радуле, одакле ти лова, питају се странци” (6. август, 2. страна, 387 сантиметара квадратних). “Радуле није подобан за контролу безбедности” (9.август, страна 7, 523 сантиметара квадратних). “Драгојевић: Ау, Саша, колико си ти зарадио у САД” (18. август, 4. страна). Деманти није објављен.

Информер: “Радуловић у САД утајио порез”, “Немци доказали: Радуловић у САД дугује 1.069.670.25 долара пореза”, “Читај Србијо. Ово је текст због ког је побеснео лидер опозиционе Доста је било. Радуловићу, доста је милион”, “Радуловић крије и порез и донације”, “Плати порез, будало”. Текстови објављени 6, 9. и 15. августа на насловним, а 8. и 10. августа на унутрашњим странама  Деманти није објављен.

Српски телеграф: “Амери траже изручење Радуловића” (18. август насловна), “Радуле доста је било лажи” (8. август, 646 сантиметара квадратних), “Шут карта: Радуловић не може да буде члан скупштинског тела” (9. август, 632 сантиметара квадратних). “Плати порез, не срамоти се” (10. август цела страна). “Радуловић лажира доказе о порезу” (24. септембар, 7. страна, 120 сантиметара квадратних). Деманти није објављен.

Франкфуртске вести: “Дужан Америци милион долара?” (6. август, 5. страна, 340 квадратних сантиметара). Деманти није објављен.

Блиц је објавио 3 оптужујућа текста. “Мистерија пореза Саше Радуловића” (6. август, насловна), “Дојче веле: Радуловић нема никакве доказе” (9. август, 12. страна, 67 сантиметара квадратних), ”Свађа Митровића и Радуловића о дугу за порез” (10. август, страна 7, 129 сантиметара квадратна). Деманти је објављен 23. септембра на 15. страни (21 квадратни сантиметар).

Данас: “Пореска провера ће дуго трајати” у оквиру полемике Митровић – Радуловић (10. август, насловна). “Докази да Радуловић не дугује порез до краја следеће недеље” (13. август, 2. страна, 289 сантиметара квадратних), “Да је дужан Радуловић може сам да провери за пет минута” (15. септембар, 4. страна, 391 сантиметара квадратних).

Политика: “Радуловић тврди да не дугује ни долар САД” (6. август, 6. страна), “Доста је било тврди да Дојче веле води кампању против Саше Радуловића” (7. август, 5 страна). Деманти:  ”ДЈБ: Радуловић не дугује порез у САД” (23. септембар, 6. страна).

Народне новине: “На основу споразума Србије и САД о екстрадицији САД траже изручење Радуловића” (19. август, 24. страна). Деманти: “Радуловић не дугује порез у Америци” (23. септембар, 9. страна).

Повезани текстови
Радуловић у Новом дану: Доказаћу да не постоји никакав порески дуг
Радуловић за Недељник: Истина о пореском дугу од милион долара Америци
Да ли Дојче веле води кампању против Саше Радуловића?
Саша Радуловић не дугује ниједан долар за порез
Раскринкане лажи премијера и Дојче велеа о пореском дугу
Дојче веле дугује извињење
Саша Радуловић за Недељник: Припремам тужбу против Дојче велеа

ДЈБ Млади

ДЈБ Млади

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Ovaj tekst je primer koliko citaoci mogu da veruju onome sto citaju po novinama u Srbiji.
    Moze da posluzi i kao primer tvrdnjama da nema cenzure u Srbiji, ali i nadleznima u EU kad “ne vide da cenzure ima” /Johanes Han/.
    Znaci mali tirazi novina nisu samo zbog cene novina i sve siromasnijeg naroda, vec i zato sto citaoci vise nece da placaju da ih lazu.
    Izuzev citalaca Informera koji su srecni da citaju lazi, kao i vlasnik /ulizica SNS vlastima/ kada ih plasira.

  • Šta sad može tačno da se uradi po tom pitanju? Da li se mogu tužiti novine jer nisu objavile demanti? I šta ako se dobije taj proces?
    U svakom slučaju, ako postoji kapacitet za tu jurnjavu – treba ih tužiti i malo im otežati to njihovo uobičajeno poslovanje. Kad bi ih neko tužio za sve i svaki dan – brzo bi batalili vučić-štampu.

    • Novine moraju da objave demanti i to na istom mestu (strani) gde su prethodno objavile sporan tekst. Ako to ne učine, mogu se tužiti. Ako bi ih neko tužio svaki dan, verovatno bi bili malo pažljiviji, ali za ovakve, stvari – blaćenje političkih protivnika, ekipa na vlasti će uvek naći pare jer je to jedan od važnijih načina kako se održavaju na vlasti. Ima gomila beslovesnih ljudi koji i pored toga što znaju da polovina onoga što piše u novinama nije istina, i dalje uspevaju sebe da ubede da u to veruju.

  • Чак је и “Време” у броју 1336 објавило ауторски текст Н. Р. у рубрици “лични став”, где “писац” објашњава шта је хтео да каже. Мени је ово доказ да су се ДЈБ више уплашили у ДС и иним грађанским опцијама него у СНС. Живи били па прочитали!

    http://www.vreme.co.rs/cms/view.php?id=1418917

    • bravo, ovo da se DS i ostali iz “gradjanskih opcija” vise plase DJB nego SNS je u centar. dokaza za to ima milion…pogledajte bilo koje gostovanje bilo kog analiticara, javne licnosti, bilo koga ko nesto komentarise o opoziciji, mislim na one koji ne podrzavaju sns, tu se prakticno ne pominje pokret DJD.nikada, i nigde. Na pitanja novinara zasto nema novih ljudi i ideja u opoziciji, uvek se odgovara “nema ih i to je problem, cekamo da se pojave” ili tako nesto…znaci niko niko ne pominje jedan novi pokret koji je osvojio 6 % glasova bez pojavljivanja na tv-u, niko to ne pominje ni ono bar fenomenoloski…nikog ni od tih vajnih novinarskih velicina to ne interesuje…samo mlate istu pricu kako nema novih snaga u opoziciji…

    • Da, Vladimire, uboli ste tacno u metu! Mislila sam da sam jedina, niko ih ne spominje cak ni kao fenomen, ili novu pojavu na sceni, nista… Cak i ona Jovana iz Vremena, nju su pustili jer je stavila djb i botove u istoj recenici, i govori da su pristalice osetljive na kritiku, i sad je ona rekla nesto jako pametno i nesvakidasnje. Pa, prvo, da su pristalice organizovane, bolje bi to izvele, drugo, da je malo istrazivala, videla bi koliko se medjusobno razlikujemo iako svi postujemo djb, i da to nije tajna.
      Svuda samo mantra kako nema nikoga i da treba da cekamo ili da vaskrsne ds ili da se ‘pojavi neko novi’.

  • A ocekivali ste da objave mediji? Koji mediji? Blic nemacko glasilo,ili b92 glasilo americkog okupatora? Facebook ampanje su jeftine pa malo prodrmajte narod na taj nacin. Srecom,to je kanal koji ne kontrolisu. Za sada

  • Ово је још један у низу доказа који показује место и улогу медија у нашем друштву. Па ни демантије нису спремни да објаве!? Ту чињеницу није лако потиснути посебно ако нисте пристрасни. Ова прича је пре свега намењена оној половини што не излази на изборе. Сваки нови доказ је разлог мање да остану код куће. А судски епилог није тешко предвидети, само треба бити стрпљив.

  • DW je objavio dokument gde je navedeno da je Sasa dugovao za porez 2005.e godine i da je stavljena (ili aktvirana?) hipoteka na kucu u kojoj je ziveo. DJB objavljuje dokument gde se vidi da Sasa danas nema dugovanja za porez. To bas i nije demanti. Ja bih ocekivao objasnjenje zbog cega je 2005.e godine IRS doneo onakav dokument i sta je bilo po sredi. Do danas nije isterano na cistac sta se u stvari dogadjalo. DW je pisao ostrasceno i ulicarski, ali sve jedno dokument koji je DJB objavio ne demantuje njihovu pricu u potpunosti…

    • Meni uopšte nije sporno ako je g. Radulović jednom dugovao za porez i potom to regulisao. Koliko razumem, on je bio Srbin/Kanađanin na radu od 1-2 godine u SAD-u i moguća su “preklapanja” i dugovanja, pogotovo u svetlu nepoznavanja pravila poput “AMT” (alternative minimum tax, koji se plaća unapred);tu su i kapitalne dobiti i mnoge druge kombinacije, pogotovo kada se mnogo zarađuje, a dobit stvara i preko deonica… pa ono što ne znamo, da li je ugovoran reprogram ili šta već. Pišem teoretski, a prosto ne vidim u čemu je problem? Kako god, gospodin je, ako je imao dug, isti regulisao. Ali ovde je kontekst politički. Prvobitni bombastični i, kako vi navodite, uličarski navod DW-a, je bio da on duguje za porez. To je dalo goriva režimu i njihovim megafonima da eksploatišu tu priču i blate Radulovića. Kada je demanti toga stigao, DW počinje da se migolji i da menja prvobitne navode. Nije im palo na pamet da se izvine i kažu da je neistina da duguje. Ali da li je dugovao, pa dug regulisao, ponavljam, normalna životna situacija – pitajte miliona Srbalja koji duguju javnom servisu, infostanovima, bankama…

  • Навукли су вас на ову причу стручно. Мени није важно да ли неко лице дугује неке паре ако то није урађено неком преваром поготово ако дугује Америци.
    А то што медији нису објавили деманти, је због тога што ни ви нисте баш поносни вашим демантијем и нисте га нешто грлато објавили. Доказујете да тренутно нема дуга, а не и да тај дуг можда није намирен после објаве Дојче Велеа.
    Понављам, ово уопште не би требало да буде интресантно грађанима, али су вас навукли.

    • Је л’ то онда значи да није требало ни да се реагује?
      А онда народ резонује, а тек СНС-овци, типа: “Ево, мож’ да му радиш шта ‘оћеш, не уме ни да се брани. Има да га оцрнимо сад по сваком питању (које измислимо)”.
      Мислите ли, Баша, да је покрет “Доста је било” требало тако да “одреагује”?

  • Ako imamo situaciju da jedna strana maše dokazima da postoji prestup a druga isto maše dokazima da ne postoji, onda je to vrlo nezgodna situacija za ljude okolo da provale ko je u pravu. U takvim situacijama ja se uvek služim logikom i na osnovu toga donosim svoj sud. Nije idealno ali bolje od toga ne može, niko ovde nije vidovit pa da zna šta se zaista desilo i može samo na osnovu svog mišljenja da zauzme jednu ili drugu stranu.

    Dakle, da li je logično da Saša Radulović ima dug za porez od pre 15 godina, prema Amerikancima, a da ga niko ne dira i da se ne oglasi američka ambasada? Po meni to nije logično znajući koliko amerikanci ozbiljno shvataju poreske utaje, pogotovo od milion dolara!

    Da li je logično da se Sašin poreski dug pojavljuje baš kad je on stao na žulj vlastima a ne, na primer, kad je bio ministar? Nije logično, više deluje kao politički napad.

    Da li je logično da je, čak i ako je dug za porez zaista postojao, posle pisanja medija o tome, Saša nabrzaka izmirio svoj dug i sad se hvali time da dug ne postoji? I to mi nekako ne deluje logično, jer platiti dug od milion dolara nije sitnica a zna se da Saša niti je tajkun niti ima kontakte sa njima i valjda da je toliko bogat ne bi imao izbornu kampanju koja se odvijala samo na internetu, platio bi bar jedan bilbord majkumu.

    Dalje, kad se uzme u obzir sam stil pisanja dotičnog novinara DW-a, koji ne deluje kao objektivno i korektno novinarstvo gde se sagovornici poštuju i uvažavaju, on u svojim tekstovima dodatno filuje rečenice sa nekom namerom vređanja ili omalovažavanja. Evo jednog primera: “Mora da je Raduloviću promakla ironija: njegova tvrdnja da je nemački medij deo blata koje “udara” baš sada kad je “postao pretnja” jednojajčana je bliznakinja Vučićeve stalne žalopojke o napadima na njega i porodicu baš sada kada nezadrživo napredujemo.” Ja kad vidim da neko OVAKO piše, odmah znam da to nije objektivno novinarstvo, da postoji neka NAMERA da se druga strana napadne, omalovaži… sad je samo pitanje sa kojim razlogom.

    Finalni zaključak: Zaključite sami.

    • Bravo Sale, bas tako sam i ja rezonovao (znaci bravo i ja). Medjutim, sta mislis kako rezonuju gledaoci pinka, citaoci informera i ostalih AV medija? Garant ne. Kako probiti medijsku blokadu pitanje je sad, to je biti il ne biti. Zato ja po neznamkojiput ponavljam da DJB mora sici u bazu tj organizovati svuda podruznice i tribine pa i u selima jer nemaju svi internet, a i oni koji ga imaju koriste ga najvise za razonodu, a ne za informisanje.

  • I dok je Kertesu slucaj zastareo, Karic nestrpljivo ceka da mu optuznica zastari, savetnici Predsednika ponistavaju sudski proces Drazi Mihailovicu, bivsi ministri sedaju u kojekakve banke ili otvaraju kojekakve nazovi institute, menadzeri prave stotine miliona evra dugova, Srbiji je bitno sta je Radulovic radio pre 15 godina? Zaista smo zanimljiv narod. Nije ni cudo sto nismo u stanju da se uozbiljimo i upristojimo. Uostalom, cini mi se da to nikada kroz istoriju nismo ni znali. Nedozreli, povodljivi, nesposobni da razdvojimo bitne od nebitnih stvari.

  • Треба тражити писмено од свих медија који су бомбасто писали о неплаћеном порезу да се на истом месту и у истом обиму објави деманти, а уколико не поступе тужити их. Од посланика у Скупштини тражити јавно извињење, као и од господина Вучића који је охоло и обилно користио за омаловажавање. У противном – тужити! Крајње је време да се упристоје.