Vojvodina Saopštenje

Bečej: Retrospektiva rada odbora pokreta Dosta je bilo u 2016. godini

Dragi sugrađani,

Prošlo je osam meseci od ulaska odbornika Pokreta „Dosta je bilo” u opštinski parlament. Tekst koji sledi jeste svojevrsna retrospektiva našeg rada. Prepuštamo vama da procenite da li smo se držali principa i obećanja na osnovu kojih ste nam ukazali poverenje na prethodnim izborima.

Prodaja “PIK-a Bečej” po meri kupca, uz razne malverzacije, dovela je do brojke od više stotina otpuštenih koji nisu imali nikakva prava na otpremnine niti bilo kakav socijalni program. Da bi sprečili da nezadovoljstvo tolikog broja ljudi ugrozi političke i lične interese, osmišljen je način da se poverljivim dokumentima, van očiju javnosti, bez ikakve zakonske osnove, pritom uz propisivanje diskriminatornih uslova, pomogne određenom broju ugroženih, iako je na isti način bez posla i pomoći ostalo na stotine radnika drugih preduzeća koja su doživela istu sudbinu. Naši odbornici svojim uzdržanim stavom prilikom glasanja pokušali su da ukažu na netransparentnost i nezakonitost ovakve odluke, svesni da će se sve nezakonito donete odluke, pre ili kasnije, morati da budu poništene.

Ukazali smo i na neverovatnu praksu glasanja u lokalnoj skupštini gde je jedina opcija da se glasa ZA ponuđenog kandidata. Da bismo ukazali da je data praksa u potpunosti suprotna jednom demokratskom društvu rešili smo da svoje glasačke listiće zadržimo i ne dozvolimo da se našim glasovima, a samim tim ni glasovima građana koje u skupštini predstavljamo, manipuliše.

U više navrata glasno smo se bunili protiv prakse da se deficit u poslovanju preduzeća čiji je suosnivač ili osnivač Opština Bečej, kao što su “Link-FTO”, “Potisje” , “Toplana” i druga, pokriva iz budžeta, što je postala svojevrsna praksa, pa umesto da ta preduzeća budu profitabilna i svom osnivaču uplaćuju deo dobiti, oni se na osnivača oslanjaju za pokrivanje gubitka.

Po pitanju DOO i JP, čiji je suosnivač, odnosno osnivač Opština Bečej, skoro na svakoj sednici smo se borili da ukažemo da je tumačenje Zakona o maksimalnom broju zaposlenih koje se u maltene svim opštinskim JP i DOO primenjuje, a od strane vladajuće koalicije aminuje, u potpunosti u suprotnosti sa odlukama Vlade o štednji na svim nivoima. Izgleda da je samo odbornicima DJB apsurdno da jedno preduzeće od 3 stalno zaposlena ima pravo na još 10 zaposlenih na određeno, kao i preduzeće od recimo 99 stalno zaposlenih, jer i jedno i drugo spada u grupu preduzeća do 100 zaposlenih za stalno. Koga briga za matematiku, 10% od 3 je 10, a isto tako 10% od 99 je 10, naravno, kad imate većinu koja će za to da digne ruku bez razmišljanja.

U više navrata skretali smo pažnju javnosti na krajnje nedomaćinsko i neodgovorno poslovanje kako javnih preduzeća tako i nekih javnih ustanova u našoj opštini i otvoreno pozivali na odgovornost direktora koji se, kao i svi članovi u raznim odborima istih, predlažu i biraju bez jasnih kriterijuma, osim onog o odgovarajućoj partijskoj knjižici. Kad već predsednik opštine ne želi da poziva direktore na odgovornost, mi smo tu dužnost preuzeli na sebe u interesu naših sugrađana.

Jedna od tačaka našeg programa, na kojoj smo od prvog dana u skupštini insistirali, bilo je i ukidanje JP “Direkcija”. To se na kraju i desilo, samo što je namernim odugovlačenjem i čekanjem poslednjeg trenutka da se odluka donese propuštena prilika da se u budžetu značajna suma novca uštedi onako kako smo mi predviđali da je sve urađeno blagovremeno.

Iz sednice u sednicu nastojali smo da nateramo vladajuću koaliciju da uvede obavezne kontrolne mehanizme – internu reviziju, sistem FUK kao i instituciju ombudsmana, za koju se u budžetu redovno izdvajaju sredstva, a ombudsmana i dalje nema.

Insistirali smo na kontroli finansijskih izveštaja do detalja i u više navrata skretali pažnju na brojne matematičke netačnosti istih i necelishodno trošenje sredstava kako u Opštini tako i u JP. Naše ukazivanje na nenamensko trošenje tzv. namenskih sredstava iz budžeta je u više navrata izazivalo vrlo burne reakcije na sednicama.

Direktno smo se bavili i očuvanjem zdravlja naših građana i očuvanjem sredine u kojoj živimo. Pisali smo o katastrofalnom stanju Velikog bačkog kanala, mulja koji je godinu dana trovao deo grada bez ikakve reakcije nadležnih. Da bismo im skrenuli pažnju, prijavili smo slučaj Odseku za zaštitu životne sredine i zdravlje ljudi, koji se paradoksalno proglasio nenadležnim, a Komunalna inspekcija kojoj je prijava prosleđena navodno nije ni znala za postojanje mulja, koji je u međuvremenu nekim čudom nestao.

Kao opozicija u Skupštini u više navrata smo uspeli da sprečimo donošenje odluka kojima bi bila naneta šteta našoj opštini. Donošenje brzopletih i nepromišljenih odluka, kao što je Odluka o izmeni namene parcele tj. “ostrva” između dve prevodnice, je odlika sadašnje vlasti. U konkretnom slučaju, mi smo svojim angažovanjem skrenuli pažnju javnosti i samim tim stavili vlast u poziciju da mora da sačeka odluku suda da bi dalje mogla da bilo šta uradi. Isto tako, naterali smo predlagače da sa dnevnog reda povuku odluku o davanju beneficija budućim investitorima jer je ista u sebi sadržala mnogobrojne odredbe koje bi svojom primenom nanele potencijalno ogromnu štetu budžetu opštine.

U međuvremenu, stigli su odgovori na inicijative ranije podnete Ustavnom sudu o protivzakonitosti Odluke o troškovima reprezentacije u opštini, jer je neko rešio da je bolje da je objave na oglasnoj tabli umesto u Službenom listu kako zakon nalaže, a onda takvu nestručnost opštinskih službi nagradio povećanjem koeficijenata zarada pojedinih zaposlenih u opštinskoj upravi, što je Ustavni sud nakon podnete inicijative za ocenu ustavnosti takođe proglasio neustavnim i protivzakonitim, kao i odluku i troškovima za mobilne telefone lokalnih funkcionera. Kad već vlast pokušava da svoje troškove i zarade potpuno netransparento i nezakonito svali na teret građana, mi smo preuzeli na sebe da njihove malverzacije o kojima je mišljenje dao i Ustavni sud Republike Srbije, stavljamo na uvid javnosti.

Nastavljajući ovu praksu podneli smo još šest različitih inicijativa Ustavnom sudu vezanih upravo za najproblematičnije Odluke koje su zahvaljujući standardnom i uigranom sistemu dizanja ruke bez razmišljanja izglasane. Odluku Ustavnog suda za svaku od inicijativa iznećemo na uvid javnosti.

Jednom nedeljno u početku, a sa dolaskom zimskih dana, jednom mesečno, imamo dan tvorenih vrata prema građanima koji na taj način imaju mogućnost da skrenu pažnju vlasti na svoje probleme. Tako smo uspeli da putem odborničkih pitanja podsetimo vlast na obećanja koja su dali Udruženju bubrežnih bolesnika na hemodijalizi opštine Bečej o osnivanju dijaliznog centra u našoj opštini, a koje se iz godine u godinu, od izbora do izbora, vadi iz neke fioke, a nakon izbora ponovo u istu fioku vraća.

Prozivali su nas da smo zeleni, da smo nespremni… Ono što mnogima na vlasti verovatno nije jasno jeste da mi nećemo da budemo ničija “omiljena opozicija” i da je jedino mišljenje o našem radu do kojeg nam je stalo mišljenje naših glasača od kojih smo dobili mandate, ali i svih ostalih građana naše opštine.

Pokret Dosta je bilo

Odbor u Bečeju

DJB Vojvodina

DJB Vojvodina

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Mesna zajednica u Bačkom Petrovom Selu morala je, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, zbog neophodnih dodatnih radova, da pokrene još jedan postupak javne nabavke koji se tiče druge faze sanaciji kapele na pravoslavnom groblju.

    U pitanju je pregovarački postupak bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda, koji je opravdan samo: u slučaju dodatnih usluga ili radova koji nisu bili uključeni u prvobitni projekat ili u prvobitan ugovor o javnoj nabavci, a koji su zbog nepredvidljivih okolnosti postali neophodni za izvršenje ugovora o javnoj nabavci, pod uslovom da se ugovor zaključi sa prvobitnim dobavljačem, da ukupna vrednost svih dodatnih usluga ili radova (nepredviđeni radovi) nije veća od 15 odsto od ukupne vrednosti prvobitno zaključenog ugovora da od zaključenja prvobitnog ugovora nije proteklo više od tri godine i da se takve dodatne usluge ili radovi ne mogu razdvojiti, u tehničkom ili ekonomskom pogledu, od prvobitnog ugovora o javnoj nabavci, a da se pri tome ne prouzrokuju nesrazmerno velike tehničke teškoće ili nesrazmerno veliki troškovi za naručioca.

    Mišljenje Uprave pozitivno

    -U obrazloženju zahteva broj 398-4/2016 od 24.10.2016. godine, naručilac
    navodi da je, nakon sprovedenog otvorenog postupka javne nabavke, zaključio ugovor sa navedenom gupom ponuđača, te da je u toku izvođenja radova i nakon pregleda postojećeg krovnog pokrivača ustanovljeno da razmak letava nije odgovarajući za postavljeni crep, tako da je došlo do prokišnjavanja oko 60 odsto do 70 odsto krovne površine. Stoga se javila potreba za saniranjem nastalog problema tako što bi se izveli radovi na skidanju postojećeg crepa, demontaži postojećih slemenjaka i letava i ponovnom pokrivanju postojećim crepom, i izvođenjem nepredviđenih radova u iznosu od 15 odsto od ukupne vrednosti prvobitno zaključenog ugovora. U prilogu zahteva naručilac je dostavio Ugovor o javnoj nabavci radova druge faze na sanaciji kapele na pravoslavnom groblju u Bačkom Petrovom Selu, broj 398-2/2016, zaključenog dana 02.08.2016. godine sa grupom ponuđača koju čine privredno društvo Pro Casa d.o.o. iz Zrenjanina, SZR Daniel iz Ečke i privredno društvo DOO Pro Elektro iz Zrenjanina. Pored toga, priložen je i izveštaj nadzornog organa od 28.9.2016.godine, navodi se, između ostalog, u mišljenju Uprave za javne nabavke.

    Drugim rečima, mesnoj zajednici je dozvoljeno da zaključi još jedan ugovor sa firmom koja je i do sada radila posao, zbog nepredviđenih troškova.