Када се говори о просвети у ружном светлу, говори се о резултатима ПИСА тестова. Када погледамо мало шире, са ведрије стране, ту су бројне медаље које наши ученици освајају на такмичењима широм света, посебно из области математике, физике, предузетништва … Дакле, различита деца различито постављају систем вредности. Пре свега утицај породице, друштва, велики број незапослених, незадовољних родитеља који не виде излаз из ситуације у којој су се нашли, нити начин да се деци објасни значај образовања.
Као последица свега, донедавно поражавајући резултати анкетирања младих који су као циљ у животу имали да се након школовања запосле у државним институцијама ( сигурна столица, плата) постају још суровији јер сада млади говоре само о томе да по стицању дипломе оду што даље одавде.Свесни су да партократски систем запошљавања не пружа никакве шансе знању, образовању, предузимљивости. Било које истинске вредности губе се пред партијском књижицом.
Желимо да Зајечар буде град младих и предузимљивих људи. У том смислу, оформићемо бизнис центар за младе људе који имају предузетничке идеје. Кроз градски конкурс, у зависности од обима средстава која су потребна, промовисаћемо предузетничке пројекте пре свега из области пољопривреде, туризма и ИТ сектора. Младим предузетницима ћемо пре свега омогућити повољнију пословну климу кроз максимално могуће олакшице ( једна од главних препрека за развој предузетништва је огроман број парафискалних намета, више од 300 различитих накнада и такси). За дугорочни развој оформићемо стручну службу која ће пружати бесплатну правну помоћ, али и систем менторства кроз који се може пратити конкретна идеја и њена имплементација. Овакав систем подстицаја предузетништва код младих посебно је значајан за развој села и подршку младим људима који би да се лате посла.
Обзиром да у средњим стручним школама ученици савладавају предузетничке вештине, настојаћемо да пружимо максималну подршку свим идејама које буду имале шансе за реализацију. Досадашња искуства показују да међу ученицима и њиховим наставницима постоји висок степен креативности, спремности да се ухвате у коштац са тржиштем, али се све завршавало на нивоу идеја. Сада ћемо понудити могућности да се кроз ученичке задруге или друге облике подршке те идеје реализују до краја. ( Ученици Економско трговинске школе су на пројекту који је организовала Societe Generale Banka у школској 2015/16. год освојили четврто место у конкуренцији двадест школа из целе земље, као и треће место на конкурсу за иновације у туризму, који је организовао Универзитет Сингидунум, у Нишу марта 2017. )
Крајње је време да се упали светло у овом граду, да млади не одлазе главом без обзира што даље од Зајечара, ДОСТА ЈЕ БИЛО.
Аутор: Александра Стојковић
Postovana Aleksandra, Vi ocigledno niste bas najbolje razumeli drustveni problem Srbije. Vi MORATE prvo da obezbedite ekonomsku i socijalnu sigurnost RODITELJIMA te dece na koju se pozivate. Sta deca znaju posle zavrsenog obrazovanja,neznaju NISTA. Ideja na pretek,kako ih realizovati ,nudite im zaduzivanje kod banaka,fondova. Za to Aleksandra treba GARANCIJA. Gde da je mladi NADJU , nije valjda da ih savetujete da posle NEFORMALNOG obrazovanja poteraju svoje ojadjene roditelje u HIPOTEKE. Ovaj Vas tekst se kosi sa politikom Sase Radulovica I pokreta DOSTA JE BILO, a ide u korist LIHVARSKOM bankarstvu u Srbiji. Deci je posle obrazovanja POTREBNA ZDRAVA PRAKSA .
Nadam se da je DOZVOLJENA kritika SIMPATIZERA pokreta. Budite strpljivi sa IDEJAMA. Jos nije sve zavrseno,najbolje tek dolazi. Dozvolimo OVIMA da formiraju Vladu i OVIMA da naprave “opoziciju”. Jedni i drugi su u njima ZAJEDNICKOM PROBLEMU koji nemogu da rese zbog SVOJIH LICNIH PROBLEMA.
DOSTA JE BILO lutanja i trazenja.
Druže Luka, hvala na (nadam se) dobronamernim komentari a. Kao dugogodišnji profesor stručnih predmeta u Ekonomskoj školi, ali i kao roditelj, smatram da naša deca poseduju izuzetan stepen kreativnosti i domišljatosti, koji treba usmeriti i gajiti na pravi način. To nije priča o kreditima, hipotekama, i ne znam čega još, već zdrav sistem podrške onima koji imaju dobre, zdrave ideje. Svesna sam podjednako važnosti neformalnog obrazovanja i o tome govorim svakodnevno sa decom,usmeravajući ih da istražuju i da sami pronalaze rešenja.