Istočna Srbija

Zaječar: Razvoj preduzetničkog duha kod mladih prioritet

Kada se govori o prosveti u ružnom svetlu, govori se o rezultatima PISA testova. Kada pogledamo malo šire, sa vedrije strane, tu su brojne medalje koje naši učenici osvajaju na takmičenjima širom sveta, posebno iz oblasti matematike, fizike, preduzetništva … Dakle, različita deca različito postavljaju sistem vrednosti. Pre svega uticaj porodice, društva, veliki broj nezaposlenih, nezadovoljnih roditelja koji ne vide izlaz iz situacije u kojoj su se našli, niti način da se deci objasni značaj obrazovanja.

Kao posledica svega, donedavno poražavajući rezultati anketiranja mladih koji su kao cilj u životu imali da se nakon školovanja zaposle u državnim institucijama ( sigurna stolica, plata) postaju još suroviji jer sada mladi govore samo o tome da po sticanju diplome odu što dalje odavde.Svesni su da partokratski sistem zapošljavanja ne pruža nikakve šanse znanju, obrazovanju, preduzimljivosti. Bilo koje istinske vrednosti gube se pred partijskom knjižicom.

Želimo da Zaječar bude grad mladih i preduzimljivih ljudi. U tom smislu, oformićemo biznis centar za mlade ljude koji imaju preduzetničke ideje. Kroz gradski konkurs, u zavisnosti od obima sredstava koja su potrebna, promovisaćemo preduzetničke projekte pre svega iz oblasti poljoprivrede, turizma i IT sektora. Mladim preduzetnicima ćemo pre svega omogućiti povoljniju poslovnu klimu kroz maksimalno moguće olakšice ( jedna od glavnih prepreka za razvoj preduzetništva je ogroman broj parafiskalnih nameta, više od 300 različitih naknada i taksi). Za dugoročni razvoj oformićemo stručnu službu koja će pružati besplatnu pravnu pomoć, ali i sistem mentorstva kroz koji se može pratiti konkretna ideja i njena implementacija. Ovakav sistem podsticaja preduzetništva kod mladih posebno je značajan za razvoj sela i podršku mladim ljudima koji bi da se late posla.

Obzirom da  u srednjim stručnim školama učenici savladavaju preduzetničke veštine, nastojaćemo da pružimo maksimalnu podršku svim idejama koje budu imale šanse za realizaciju. Dosadašnja iskustva pokazuju da među učenicima i njihovim nastavnicima postoji visok stepen kreativnosti, spremnosti da se uhvate u koštac sa  tržištem, ali se sve završavalo na nivou ideja. Sada ćemo ponuditi mogućnosti da se kroz učeničke zadruge ili druge oblike podrške te ideje realizuju do kraja. ( Učenici Ekonomsko trgovinske škole su na projektu koji je organizovala Societe Generale Banka u školskoj 2015/16. god osvojili četvrto mesto u konkurenciji dvadest škola iz cele zemlje, kao i treće mesto na konkursu za inovacije u turizmu, koji je organizovao Univerzitet Singidunum, u Nišu marta 2017. )

Krajnje je vreme da se upali svetlo u ovom gradu, da mladi ne odlaze glavom bez obzira što dalje od Zaječara, DOSTA JE BILO.

Autor: Aleksandra Stojković

Oznake

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Postovana Aleksandra, Vi ocigledno niste bas najbolje razumeli drustveni problem Srbije. Vi MORATE prvo da obezbedite ekonomsku i socijalnu sigurnost RODITELJIMA te dece na koju se pozivate. Sta deca znaju posle zavrsenog obrazovanja,neznaju NISTA. Ideja na pretek,kako ih realizovati ,nudite im zaduzivanje kod banaka,fondova. Za to Aleksandra treba GARANCIJA. Gde da je mladi NADJU , nije valjda da ih savetujete da posle NEFORMALNOG obrazovanja poteraju svoje ojadjene roditelje u HIPOTEKE. Ovaj Vas tekst se kosi sa politikom Sase Radulovica I pokreta DOSTA JE BILO, a ide u korist LIHVARSKOM bankarstvu u Srbiji. Deci je posle obrazovanja POTREBNA ZDRAVA PRAKSA .
    Nadam se da je DOZVOLJENA kritika SIMPATIZERA pokreta. Budite strpljivi sa IDEJAMA. Jos nije sve zavrseno,najbolje tek dolazi. Dozvolimo OVIMA da formiraju Vladu i OVIMA da naprave “opoziciju”. Jedni i drugi su u njima ZAJEDNICKOM PROBLEMU koji nemogu da rese zbog SVOJIH LICNIH PROBLEMA.

    DOSTA JE BILO lutanja i trazenja.

  • Druže Luka, hvala na (nadam se) dobronamernim komentari a. Kao dugogodišnji profesor stručnih predmeta u Ekonomskoj školi, ali i kao roditelj, smatram da naša deca poseduju izuzetan stepen kreativnosti i domišljatosti, koji treba usmeriti i gajiti na pravi način. To nije priča o kreditima, hipotekama, i ne znam čega još, već zdrav sistem podrške onima koji imaju dobre, zdrave ideje. Svesna sam podjednako važnosti neformalnog obrazovanja i o tome govorim svakodnevno sa decom,usmeravajući ih da istražuju i da sami pronalaze rešenja.