Саопштењe Скупштина

Србија по хитном поступку

Данас су посланици у Скупштини Републике Србије по ко зна који пут добили позив да дођу на седницу заказану по хитном поступку 24 сата и 50 минута пре њеног одржавања и да на њој расправљају о Закону о министарствима који је такође предложен по хитном поступку чија хитност је толико хитна и да, након што буде усвојен, ступа на снагу такође по хитном поступку.

Образложење хитности које је посланицима доставио предлагач вређа здрав разум како посланика, тако и свих грађана Србије:

“Разлози за доношење предложеног закона по хитном поступку садржани су у потреби да се спрече штетне последице по рад органа и организација, имајући у виду да је оцењено да би оснивање Министартва заштите животне средине и Министарства за европске интеграције у знатној мери допринело унапређењу друштвених односа у областима за које се та два министарства образују, као и ефикаснијем раду државне управе”

А разлог зашто овај Закон треба да ступи на снагу не 8 дана након објављивања у Службеном гласника, већ истог дана гласи:

“Предлаже се да закон ступи на снагу даном објављивања у “Службеном гласнику Републике Србије”, да би се што пре стекли успови за почетак рада Министарства заштите животне средине и Министарства за европске интеграције, јер је оцењено да би то у знатној мери допринело унапређењу друшвених односа у областима за које се та два министарства образују, као и ефикаснијем раду државне управе”

У земљама у којима заиста постоји Скупштина која заиста врши своју Уставну улогу надзора и контроле извршне власти, као и у оним у земљама у којима постоје слободни медији, поставила би се следећа питања:

  • које су то штетне последице које би наступиле, колика би штета била и ко би претрпео ту штету?
  • колико је тих штетних последица наступило у претходних 5 година док нисмо имали ова два министарства?
  • ко је оценио и како је оценио и како проценио знатност доприноса унапређењу друштвених односа?
  • о којим друштвеним односима је реч?

Једино сувисло образложење оваквог вређања и непоштовања скупштине посланици ДЈБ успевају да добију од СНС-а само током скупштинске расправе. А оно суштински гласи: ‘’шта хоћете, тако је рађено и пре нас’’. У преводу: може нам се, јер као и за време претходне власти, никаквих последица нема за овакво понижавање Парламента и демонстрацију бруталне силе владајуће већине. И тако већ деценијама.

Порука грађанима је: ви сте ти који су задужени за кажњавање оваквог понашања, заиста имате избор, и нису сви исти. Ми овакве и сличне ствари НИКАДА нећемо радити.

Доста је било

Доста је било

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Ovo je klasična demonstracija sile u stilu “može nam se”. Ideja je da se kompletno obesmisli institucija skupštine tako da ona postane “protočni bojler” za donošenje loših zakona i ozkonjavanje burazlerskih dilova. Ovde je jasno da su za zadovoljenje koalicionih apetita “zafalila” dva ministarstva koja sad treba po hitnom postupku formirati. Gde ćemo veći dokaz u kakvoj banana državi živimo, svakim danom smo sve udaljeniji od demokratije, samo ne treba gubiti nadu, ništa nije večno.

  • Тако то бива када од избора за председника до именовања мандатара протекне толико дуго времена. Дошло се у временски “шкрипац” искључиво захваљујући г. Вучићу, јер крањи рок за формирање Владе је 30.6.2017. Зар је требало толико времена да се одлучи која ће особа бити мандатар? Шта је толико дуго чекао? Тиме је довео до тога да посланици опозиције имају врло мало времена за припрему. Коалициони партнери на власти се и овако не питају. Они гласају онако како Вучић каже. Треба хитно два нова министарства, јер је то нагодба са коалицијом да би се смањило незадовољство. То што ћемо сада имати два министарства више, које ће народ да “дебело” плаћа – није битно. Може му се. Бар за сада.

    • Pa čekao je namerno iz dva razloga a možda tri:
      1. U interregnumu on se najbolje snalazi tj. vlada bez ograničenja. Od 2012. 30% vremena je bio neki interregnum. Nije slučajno odugovlačio već namerno.
      2. Pošto sve kod SNS-a i prirepaka zavisi od njega normalno je da nema vremena da pored dve “uguracije” misli i o premijeru.
      3. možda treći je da zbrza izbor vlade kako bi o njoj i opozicija a sada već i pozicija što manje rekla.

  • Одговори на питања:
    – Које су то штетне последице које би наступиле, колика би штета била и ко би претрпео ту штету?
    Одговор: депонија у Винчи би нарасла за још 30 метара,
    – Колико је тих штетних последица наступило у претходних 5 година док нисмо имали ова два министарства?
    – Одговор: дим над Београдом који попут избора папе у Ватикану најављује избор новог крадоначелника
    – Ко је оценио и како је оценио и како проценио знатност доприноса унапређењу друштвених односа?
    Одговор: посланик чије је изјаве против СНС и Вучића објавио СРС у виду сабраних дела (Шешељ му је дао са посветом).
    – О којим друштвеним односима је реч?
    Одговор: да се задовоље апетити министарских места незадовољника из коалиције (нарочито СПС) и Ивице Дачића

  • Nakon inauguracionog govora predsednika u zdanju nekadašnjeg SIV-a, red bi bio da neko saopšti g. Vučiću da ne postoje supersonični vozovi, niti će u bliskoj pa čak i doglednoj budućnosti postojati bilo gde u svetu. Supersonične brzine su one koje su do nekoliko puta (obično 2 – 5) više od brzine zvuka (koji se kreće brzinom kroz vazduh oko 340 m/s, što je nešto više od 1.200 km/h, ili što bi avio stručnjaci rekli 1 mah). Ovom brzinom se kreću mlazne avio letelice (što bi rekao g. Babić VAZDUPLOHOVI), tako da u govoru dva puta spomenut termin “supersonični vozovi” predstavlja nonsens! Hipotetičko pitanje – šta bi tek bilo kada bi takav (kineski) voz probijao zvučni zid?

    mr. Dušan MARKOVIĆ, d.i.e.
    član DJB