Beograd Politika

Većnica opštine Čukarica koja se ne meša u svoj posao

Na 9. sednici skupštne opštine Čukarica na kojoj se raspravljalo o Predlogu odluke o konsolidovanom završnom računu budžeta gradske opštine Čukarica za 2016. godinu, kao i mnogo puta do sada, pokazalo se da je vlast nešto htela, slabo započela, a još slabije uradila.

Počevši od najodgovornijih u opštini, dakle od predsednika opštine Srđana Kolarića i većnika, opšti zaključak je da se ne mešaju mnogo u svoj posao.

Posebno zanimljiva u tom smislu je gospođa Stana Lukić, članica veća čije resorno zaduženje su predškolske ustanove, zdravstvo, osobe sa invaliditetom, socijalna politika, romska pitanja i Stalna konferencija gradova i opština (SKGO). Reklo bi se puno posla, ali gospođa Stanić sve to veoma stoički podnosi. Kako i ne bi, kad su rezultati njenog rada veoma siromašni, takoreći, nikakvi. Ovo je veoma poražavajuća činjenica, imajući u vidu da su joj na upravljanje poverena veoma važna pitanja koja se tiču osetljivih grupa stanovnika naše opštine, gde postoje brojni problemi, i da je preko potrebno unapređenje njihovog položaja u zajednici.

No, da krenemo prvo od pitanja kompetencije gospođe Lukić da uopšte obavlja funkciju opštinskog većnika. Iz njene zvanične i šture biografije objavljene na sajtu opštine, jasno vidimo da je po struci viši fizioterapeut, a kao radno iskustvo navodi se samo rad u DZ ’’Dr Simo Milošević’’ na Banovom brdu, gde je radila kao glavna sestra. I to je sve.

Najzanimljiviji deo biografije tek sledi, a to je da je Stana Lukić član Srpske napredne stranke i od 2014. godine član veća.
I tu dolazimo do poente. Dakle, koliko god vam biografija bila štura, ako ste poslušan partijski vojnik, biće vam zdušno dodeljenja funkcija opštinskog većnika sa svim njenim privilegijama. Rezultati rada su nešto što će moći da se naštima u šturim izveštajima o radu. Međutim, na zadnjoj sednci SO Čukarica videli smo da se ne može baš sve našminkati, obzirom na odnedavnu obavezu opština na vođenje programskog budžeta.

U članu 15 Predloga odluke o konsolidovanom završnom računu budžeta koji se na sednici pred nama našao u prvoj tački dnevnog reda, kao najvažniji, analizom istog našli smo da aktuelnoj vlasti i nije tako važan. Važan je u smislu poštovanja zakonske forme koja se zahteva, ali ne i suštine. Tu se ponovo vraćamo na resor većnice Lukić kao očigledan primer neefikasnog i neodgvornog rada.

Kako pozitivno oceniti rad po Programu 11 koji se odnosi na socijalnu i dečju zaštitu, čiji je cilj bio ’’unapređenje položaja građana koji pripadaju ugroženim grupama obezbeđivanjem mera materijalne podrške”, gde je kao indikator naveden ’’procenat budžetskih izdvajanja za mere materijalne podrške građanima’’, a da je pritom ciljana vrednost u procentima za 2016. bila 2,10, a ostvareno je svega 1,30? Jasno je da je realizacija programa socijalne i dečije zaštite bila dosta niža od planiranog, a za šta nemamo adekvatan odgovor, jer je moje pitanje na sednici zašto je to tako, ostalo bez odgovora.

Dalje, unapređenje položaja siromašniih u okviru programske aktivnosti socijalna pomoć, takođe nije ostvareno u punom obimu, jer je od planiranih 210 korisnika drugih mera materijalne podrške ( kao indikator navedeni su broj intervencija čukaričkog majstora, korisnika teleasistencije i usluga geronto domaćica i broj paketića za novorođenčad), rezultat 186 korisnika. Taj rezultat je ostvaren na opštini koja broji oko 200.000 stanovnika. Da nije tužno, bilo bi smešno.

Dobrih rezultata ima jedino u programskim aktivnostima Crvenog krsta, kada se radi o organizovanju različitih oblika pomoći. Kao indikator navedene su 46 od planiranh 36 akcija pomoći koje su finansirane iz budžeta GO Čukarica. Broj volontera Crvenog krsta premašio je planiranih 918, pa je povećan na 981. Ali, ukupni rezultati nisu isključiva zasluga resorne većnice, s obzirom i na činjenicu da je Izveštaj o radu Crvenog krsta u ovom sazivu skupštine dva puta pozitivno ocenjen.

Kao što vidimo, sve su ovo programske aktivnosti, što će reći redovne aktivnosti koje se finansiraju iz džepa i u korist građana Čukarice, i kao takve se podrazumevaju. Iako je u pitanju programski budžet, analizirajući ovaj Predlog odluke završnog računa, evidentno je da nikakvih novih pojekata nema, naravno ni u resoru većnice Lukić. O drugim važnim delovima njenog resora čak nema nikakvih informacija.

Tako se recimo ne pominju ni SKGO, romska pitanja, pitanja položaja osoba sa invaliditetom, niti volonterski servis. Ni u smislu programskih aktvnosti, a kamoli realizovanih projekata u ovim oblastima. I moje pitanje koje sam postavila na pomenutoj sednici – zašto nikakvih rezultata nema kod unapređenja položaja osoba sa invaliditetom, ostalo je bez odgovora. Iako je naša odbornička grupa krajem prošle godine predložila da se pitanje unapređenja položaja OSI uvrsti u Godišnji plan rada, što je i prihvaćeno, ni do danas ništa nije urađeno i nemamo nikakvih informacija o realizcaiji bilo kog projekta. A rezultati su ovde više nego neophodni, počev od generalne nezaposlenosti koja je među OSI 90%, davanju podrške organizacijama i preduzetnicima koji razvijaju pomagala za OSI, podrška senzibilizaciji mladih za probleme osoba sa invaliditetom, uređenja prilaza objektima kako bi bili pristupačni osobama sa invaliditetom. I sami smo nedavno imali nepoželjnu i krajnje nepojmljivu situaciju, kada naša poslanica Ljupka Mihajlovska nije mogla da prisutvuje tribini u KC Čukarica, jer ova ustanova nema izgrađene prilaze osobama sa invaliditetom.

Volonterski servis, koji je takođe u okviru resora većnice Lukić, broji devet, a što je još neverovatnije, ima isto toliko korisnika. Samo devet korisnika. U drugoj opštini po veličini u Srbiji. Pitanje ukupnog broja socijalno ugroženih građana naše opštine kojima je pomoć volontera neophodna takođe je ostalo bez odgovora, pa sam ga postavila u formi odborničkog pitanja. Nadam se barem tom odgovoru.

Ovako loši rezultati i ne čude s obzirom na način postavljenja članova veća, gde se ne biraju usko stručni ljudi za svaku oblast delovanja, već podobni i stranački poslušnici. Na sve to, većina izabranih članova veća, a prva među njima gospođa Lukić, ne udostoje nas čak ni svog prisustva na sednicama skupštine, kako bi pružili odgovore na pitanja odbornika. Neke od većnika nismo imali priliku ni da vidimo na sednicama. Ovakvim odnosom članova opštinske izvršne vlasti prema zakonodavnoj šalje se jasna poruka – važna je vlast radi vlasti, i vršićemo je kako mi želimo. Interes građana je u zadnjem planu.

Da podsetim da je skupština najviši organ vlasti u jednoj opštini, pri tom kontrolni organ, te da su većnici kao deo izvršne vlasti dužni da odgovaraju odbornicima kao legitimnim predstavnicima građana. Dužni su i da vrše svoje funkcije isključivo vođeni interesima i dobrobiti građana. Umesto toga imamo ovu tužnu sliku za građane Čukarice, većnike poput Stane Lukić, koji se ne mešaju u svoj posao.

Biljana Andrić Milovanović
Odbornica Pokreta Dosta je bilo u SO Čukarica

Dosta je bilo

Komentariši

Klikni ovde da postaviš komentar