Autorski tekst Državna uprava

Nova stavka za CV: Upravnik tunela Šarani

“Progutali” smo upravnike zgrada. “Progutali” smo čuvare kontejnera, fontanu, jarbole i tetku iz Kanade. Progutali smo 24 stana u Bugarskoj, hapšenja novinara, šarene laže o korupciji, Dinkiću i Kariću… i tako redom.

Svakog čuda tri dana dosta, a čuda u Srbiji ima na pretek.

Po sličnom šablonu i dobro utabanoj praksi dobićemo i upravnike tunela.

Nadležno ministarstvo Vlade Srbije donelo je Nacrt zakona o putevima koji  propisuje da će svaki tunel duži od 500 metara imati svog čuvara, a način upravljanja tunelom propisuje Ministarstvo saobraćaja. Upravnik tunela dalje treba da imenuje savetnika za bezbednost u tunelima, što znači da će biti otvoreno više radnih mesta po jednom tunelu. A kako tunel ‘’radi’’ 24 sata dnevno, za svaku smenu moraju da imaju drugog zaposlenog.

Osim načina izbora zaposlenih, tajnovit je i način finansiranja, jer u obrazloženju Nacrta zakona piše da za njegovo sprovođenje nije neophodno izdvojiti dodatna sredstva iz budžeta.

Upravnike zgrada licencirala je Privredna komora, paradržavna institucija sa izmišljenim poslovima, desna ruka svake vlasti i još jedan kanal za upošljavanje stranački kadrova.

Stručnjake za tunele će angažovati drugi upravljač, Javno preduzeće Putevi Srbije.

Izgleda da ne postoji glupost koju ova vlast neće pokušati da sprovedu u delo. Može im se, imaju finansijsku nadmoć, ucenjivački kapacitet i poslušnu većinu u Parlamentu, a misleći  ljudi su toliko oguglali na sve što se dešava da im se reakcija svede na osudu, podsmeh, ironiju i pošalice na račun još jednog skandala koji će za par dana postati passe.

A onda zakon uđe u proceduru, skupštinska većina ga usvoji na zvonce, smesti stranačke kadrove na svoja nova radna mesta i svi srećni i zadovoljni. Trpe građani koji žive u medijskom mraku i letargiji, koji nemaju partijsku knjižicu i veruju da postoji neki drugi put do uspeha i pristojnog života. Svi oni, ako znaju šta se dešava, posustali su i govore kako su svi isti.

Ni prethodna vlast nije bila manje dovitljiva u izmišljanju radnih mesta i  udomljavanju svojih kadrova. Deceniju unazad osnivaju se razne agencije, uprave, saveti, fondovi. Neki od njih se bave identičnim poslom, a svi zajedno parazitiraju na leđima građana.

Vlada kao organ izvršne vlasti pretvorila se u “Agenciju za nezbrinute stranačke kadrove”. U Narodnu skupštinu po hitnom postupku gura zakone koji predviđaju nova radna mesta, bez ikakve realne potrebe za istim.

Bivša vlast se svojevremeno postarala da o regionalnom razvoju brine čak pet institucija, pa su tako osnovali Ministarstvo za regionalni razvoj, Nacionalnu agenciju za regionalni razvoj, Savet za regionalni i ravnomerni razvoj, Kancelariju za održivi razvoj ekonomski nerazvijenih područja i Lokalne kancelarije za regionalni razvoj.

Nije im bilo dosta pa su se setili da u nadležnost Ministarstva za životnu sredinu smeste i  Agenciju za zaštitu životne sredine, Fond za zaštitu životne sredine, Zavod za zaštitu prirode, Upravu za zaštitu bilja… Zatim smo pre šest godina dobili i Agenciju za istraživanje pomorskih nesreća, čiji je primarni zadatak utvrđivanje uzroka pomorskih nezgoda. I tako redom.

Kakav je radni učinak ovih tela? Da li su i čime unapredili oblast kojom se bave? Koliki je budžetski izdatak za svakog od njih, za sve plate zaposlenih? Da li podnose izveštaj o svom radu i kome?

Premijerka je nedavno izjavila da će poštovati Odluku o zabrani zapošljavanja u javnom sektoru. Zatim je dodala da ni zabrana zapošljavanja ne znači apsolutnu zabranu zapošljavanja  svuda, već da morate strateški da razmišljate o tome i da mislite na potrebe građana. Strateški je važno imati čuvara tunela? Da, to će svima da olakša život.

U iščekivanju novog zakona koji predviđa Direkciju za svemirska putovanja.

Biljana Marković

Predsednica Foruma mladih DJB
Dosta je bilo Zvezdara

Nacrt zakona o putevima 17.8.

Biljana Markovic

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • vidim da ste sa Zvezdare. Koji je komentar za +10.000 novih biraca u spisku sto je Jankovic objavio? Radi li DJB nekakave provere, analize? Dolazi li DJB sutra na protest? I to su neke aktuelne teme a kod vas nema nista o tome.

    • Naravno da proveravamo, poslali smo zahteve za info od javnog značaja pa čekamo odgovor. Lično mislim da od te vrste ”migracije” glasača nema ništa. Opozicioni birači u Beogradu su u većini, sve ostalo je pokušaj obeshrabrivanja i podrivanje apstinencije. No, svakako treba biti oprezan.
      Podržavamo svaki protest protiv ove vlasti, bez obzira ko ih organizuje i pozivamo sve da dođu.

  • Sve što je napisano u ovom tekstu je apsolutna istina. Za mene koji redovno pratim DJB objave ovo je samo jedna u nizu fenomenalnih stvari koje ova stranka čini da bi probudila svest glasača koji su se izgleda potpuno uspavali i koje ništa ne zanima u životu pa čak ni njihova vlastita sudbina i sudbina njihovih potomaka. Ili se bar tako čini a tome svakako doprinosi totalni medijski mrak jer prava istina ne može da dođe do prosečnog građanina već samo ona spinovana od strane Vučića i njegove bulumente i poslušnih i pokornih medija.

  • Da li ste Vi, koji pišete ovakve gluposti, ikada videli bilo šta od opreme tunela i znate kako funkcioniše? Da se razumemo, partijski apsolutno neopredeljena, u ovoj državi koja je dno dna, ali kao diplomirani inženjer saobraćaja imam apsolutno pravo da vam postavim ovo pitanje, zbog izmišljotina koje pišete tek da bi “nešto napisali”, bez ikakvog predznanja.

    • Niste razumeli, niko ne spori da je kontrola bezbednosti tunela ozbiljna, stručna stvar. Ovde se radi o dupliranju, tripliranju kapaciteta i izmišljanju tople vode. Pročitajte deo koji se odnosi konkretno na tunele, prepun je gluposti. Osim prepisivanja već postojećih elaborata i izveštaja saobraćajne policije, upravnik će da radi…šta? I neki upravnik koji nije stručan će da angažuje savetnika za bezbednost koji će da, pazite sad: “učestvuje u definisanju bezbedonosnih zahteva prilikom projektovanja, izgradnje, rekonstrukcije i održavanja tunela.” Ovo je genijalno, izgleda da ćemo da imamo upravnike tunela i savetnike za bezbednost tunela i za još neizgrađene tunele. Što se mene tiče, ovaj ceo tekst DJB pogađa pravo u metu.