Образовање Преносимо Социјална заштита

Уместо домаће предузетнике, школујемо јефтину радну снагу за иностране корпорације

“Наш образовни систем грца у проблемима, неправедан је и застерео. Фаворизује децу богатих док остали просто не добијају одговарајуће образовање. Закони о којима данас расправљамо уместо да ове проблеме реше побољшавањем образовних исхода, гледају шта да раде са тренутним. Дуално образовање је пример поменутог. Оно је карактеристично за Аустрију и Немачку, земље које имају домаћу индустрију. Ми домаћу индустрију немамо јер не школујемо предузетнике који ће је направити. Уместо тога, очито да намеравамо да школујемо јефтину радну снагу за стране компаније.” (25.10.2017.)

Доста је било

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Gospodja je rekla sve sto bih i ja rekao prosto me odusevila nista nebih ni dodao ni oduzeo cini mi se da je sve sto je rekla bilo lskreno iz duse ili kako rece iz licnog iskustva gde se nalazi ova stranka hocu da se uclanim i meni je dosta bilo?

  • Ja obrazovanje posle osnovne skole razumem kao osposobljavanje osobe za neku delatnost koju moze u velikoj meri samostalno obavljati ili kao deo tima za sta dobija i svedocanstvo koje potvrdjuje to.Je li to tako u praksi?Kao i sve ostalo u nasem drustvu i ovaj segment je izvrnut naglavacke , deca iz obrazovnih ustanova izlaze onesposobljena za delatnost za koju su se skolovali pa sva konkretna strucna znanja moraju uciti u praksi[cemu onda skola?].Ali i vise od toga moraju nauciti kako da plivaju kroz korupciju koja je na svakom koraku , kroz mobing i na kraju kako da prezive sa platama koje su najmanje trostruko nize od minimalnih zivotnih troskova…
    Dobar primer dobre prakse je nekadasnje segrtovanje kod majstora gde osoba bude kroz neposredan rad potpuno osposobljena da samostalno obavlja delatnost za koju se obucava .Kada segrt “sazori”polaze ispit tako sto mora u zadovoljavajucem kvalitetu da napravi dovoljno zahtevan predmet [ ne moze mama da mu napise sastav …]i tako zasluzi tkz. “majstorsko pismo”. Koje mu kasnije omogucava da otvori svoju radnju i radi za sebe.Svom svojom karijerom se hvali da je zanat ucio kod majstor …koji je cuven i svi su gledali da bas kod njega izuce zanat….
    Sve je jasno i ostvarivo kada vam je cilj logican a metode delotvorne .Nase skolstvo me podseca na pravac u umetnosti lartpulartizam [umetnost radi umetnosti]…dakle skola radi skole i nista preko toga…

    • Дуално образовање на садашњем нивоу привреде је неизводњиво! Наша привреда је толико јадна, да се обука за раднике може завршити у пар часова. Колико минута је потребно да би се радник обучио да повеже кабл са конектором у Јури? Дуже му треба да научи како да стави пелену.
      Друго, немамо занатлије, јер су њихове послове преузеле фирме које имају монопол, нема контроле њиховог рада, тако да њима мајстори и не требају. Пример су топлане, водоводи, ЕДБ,… Сетите се колико успешних поправки су направили? Ниједну, зашто? Зато што је зарада у реконструкцијама, које раде фирме блиске власти, а те реконструкције не захтевају превише стручних радника.
      Све у свему, нек предлагач закона одговори на питање колико радних места за стручно особље је ове године отворено, а колико је средњошколаца изашло из клупа?

    • Gorane,
      Cilj obrazovanja bi trebalo da bude da obezbedi dovoljno sirok spektar znanja da ucenik posle moze da bira karijeru u nekoj oblasti i po svojoj zelji se tokom rada fokusira na odredjenu specijanost. Cilj poslodavca je da ne trosi novac na obuku novog radnika i da dobije nekog ko nema izbora vec mora da radi kod njega, dakle nekog vrlo uskostrucnog. Ova dva cilja su suprotstavljena i zadatak sistema je da ih dovede u neki balans.
      Zamislite da u Kragujevcu otvorite program dualnog obrazovanja za zaposljavanje u FASu. Dovedete djake, obucite ih da rade na vasim masinama, obecavate im posao posle… Zvuci OK? E, a onda FIAT pokupi svoje masine i ode iz Srbije. Sta ce onda ti mladi ljudi? Gde da rade? Nije bas da imamo slicnu fabriku u sledecem gradu, kako je to slucaj u Nemackoj. Neka prekvalifikacija bi prakticno znacila nazad u prvi razred srednje skole, pa ispocetka….

  • Prvo,nas-vas obrazovani sistem ne favorizuje decu bogatih roditelja,VEC DECU SA NASLEDJENIM PARTIJSKIM PEDIGREOM svojih roditelja zakletih KOMUNISTA i decu njihovih POLTRONA.
    Drugo,DUALNO OBRAZOVANJE kako ga Vi danas moderno zovete bilo je popularizovano u zapadnoj evropi pocetkom 60-ih godina proslog veka iz razloga nedostatka kvalifikovane ,radno sposobne snage (posledica II sver.rata).
    Segrtarstvo /prekvalifikacija/ je trajala.3.godine gde je drzava industrijalcima i malim vlasnicima zanatskih radnji placala sve obaveze pa i plate iz DRZAVNE KASE. Tako je i danas. Iz DRZAVNE KASE se takodje placa srednjoskolska praksa u francuskoj je mesecni iznos 400 €, Nemacka 500 €. To u ovde (Srbija) nije moguce,nije ni bilo,niti ce biti samo iz jednog razloga, imate nasledjeni REPRESIVNI drzavni aparat poduprt masivnim POLTRONSKIM clanstvom.

    DOSTA JE BILO promasenih dijagnoza bolesne drzave.

  • Као прво потребно је повратити достојанство наставном особљу тако што ће се непослушни и ђаци који малтретирају своје колеге и колегинице адекватно кажњавати

    • Nastavnici treba i sami da vode racuna o svome znajnju i dostaojanstvu. Kakav je nastvnik fizike koji ne zna kakvu struju proizvodi dinama za bicikl….. Uputi me na nastavnika elektrotehnike,kao da je to njegova oblast…i ccc..ovaj me vraca nazad ,na fiziku….100ccc. Kako da mene ovakav predavac nauci o necemu?…. Odgovor …?? ..On je naucio na pamet ono sto su mu izneli profesori,a oni su to naucili od svojih karijeristicnih profesora… Pitanje o dinami na biciklu sam postavio u drugom razredu srednje….Odgovor nastavnika je bio pogresan..tu sam na opkladi zaradio cokoladu sa rizom od 200g. Hocu da kazem da je nase skolstvo lose.Ja,kao srednjoskolac,treba da ucim inzenjere sta je to Amper,Om,Volt…
      A,sto sam se uopstei javio..promenuti necu nista…Tesko mi je da gledam kada dodju mladi,skolovani ljudi,koji imaju platu 3x vecu nego ja,a ne rade nista,jer u ovoj zemlji za bilo koji posao ne treba ni osnovna skola… Inzenjeri vode radnicima sate….strasno. Svasta mi jos pada na um,ali bojle da prekinem……