VIDEO Образовање Скупштина

Владимир Ђурић – Немачки услови за дуално образовање не важе код нас

Како ће бити вршен надзор над послодавцем и степеном у коме он испуњава уговорне обавезе? Ако послодавац не буде испуњавао обавезе, ученик ће се жалити школи, а школа ће раскинути уговор са тим послодавцем и наћи алтернативног послодавца којег у тој врсти делатности вероватно нема до Хоргоша.

Апелујем да у референтној листи послодаваца уведете критеријум замењивости ако је могуће. Дакле, министарство треба да врши надзор ради контроле и развоја што већег домета дуалног образовања.

Ми мислимо да је домет у овом тренутку изузетно мали из неколико разлога. У питању су тренутно ниско квалификовани послови, дакле такви су профили у питању, ниске зараде и мало деце ће у ово бити укључено па ће самим тим и та деца када изађу њихове зараде бити мале и створиће малу додатну вредност и биће мали допринос расту домаћег БДП-а.

Зато немачки услови не важе код нас. У Немачкој у концепту дуалног образовања не учествују само такви послови, него учествују рецимо и банке и осигурања и јавна управа и здравство, а плате расту од првог до четвртог разреда. Сви знамо на какве плате у банкарству, осигурању и државној управи након образовања та деца долазе.

Речено је у образложењу закона да се интереси послодаваца уважавају, међутим у самом том образложењу наводи се рецимо да су по студији на коју предлагач реферира, послодавци изјаснили да им највише одговара да им се деца шаљу у административним пословима ИТ подршке, а нисмо за ова три дана чули да ће у систем бити укључени и такви профили. Углавном су били профили из производног машинства, дакле из индустрије.

Очито да се овиме штите интереси дела послодаваца, оног дела који су се пријавили и који су вероватно укључени и у систем субвенционисања и блиски су са политичким властима, тако да мислимо да ће интереси грађана бити врло мало задовољени.

На крају, зашто нисмо буџетирали 25 милиона евра грађанима за бесплатне уџбенике?

Доста је било

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • “На крају, зашто нисмо буџетирали 25 милиона евра (грађанима) за бесплатне уџбенике?” Sa najboljom namerom zelim da Vam skrenem paznju na moj osecaj kada sam procitao, gore navedenu, recenicu. Tom, (GRADJANIMA, sa moje strane stavljenom u zagrade) recju se na neki nacin ogradjuje vlast od gradjana a ja mislim da se time gubi ideja da poslanici predstavljaju zelju naroda. Nisu poslanici predodredjeni da “gradjanima budzetiraju” vec smo mi birali osobe koje to rade u nase ime. Ne branim da je Vama, pre nego meni, sve to jasno. Zelim da ukazem da su gradjani, ipak, skloni povladjivanju vlasti,kakva god bila, i da ce svest da o tome sami odlucuju pomoci u izboru predstavnika (poslanika) Hvala

  • Dualno obrazovanj-izmislili vodu,ja sam pre podne išao na praksu i radio a po podne u školu KV struke su dva dana išli na praksu a tri na predavanje.Većina njih iz tog perioda školovanja danas je pred penzijom.Zašto =veliki= ministar obrazovanja ne pita i te ljude za mišljenje a ne da nameće svoje kao konačno najpametnije?U to vreme niko nije razmišljo o zaradama učenika firme su častile učenike prema mogućnostima.pozz