Бити возач је веома одговоран посао, јер они не само што одговорају за возило којим управљају, већ одговарају и за људске животе који се налазе у возилу. То је јако напоран, одговоран и стресан посао који треба да се поштује. Проблем настаје оног тренутка када тог поштовања нема, а зашто га нема? Зато што се не цени и не поштује учинак.
Из реченице са слике која говори све о положају возача у јавном предузећу града Панчева (АТП Панчево), сазнајемо не само да возач прима малу плату (35.000,00 динара) у односу на посао који обавља, већ открива и ниподаштавање целе професије и егзистенцијалну уцену оних који том платом издржавају и породицу. Упркос свему наведеном и великом стресу којем су возачи изложени, лично сведочим као редован путник, да су у највећој могућој мери пријатни, љубазни према путницима, дакле прилично професионални. Оваквим креативним вентилима чувају здравље свог духа али и путника које превозе.
У администрацији АТП Панчева који је субвенционисан са више од 200 милиона динара запослено је много више људи него што је потребно. При одређивању приоритета за финансирање здраворазумском логиком можемо да закључимо да фирма која се бави превозом ту делатност неће моћи да обавља пре свега без возила и наравно оних који ће њима управљати –возачима. Дакле, може се речи да је возач најбитнија фигура у систему делатности превоза. Међутим, ситуација је та да у администрацији, по четворо-петоро који су за посао једног у канцеларије примљени на основу партијске књижице, некада ЛДП данас СНС, за паразитирање добијају дупло већу плату од возача. Сем тога, возачи су дужни да као остали, партијски запослени, дају сумњив рекет у износу 5% од плате Српској напредној странци као и да раде кампању „од врата до врата“ за време избора, да обијају прагове својим комшијама, погнуте главе надајући се њиховом разумевању.
Да би АТП добро пословао мора прво да се поштује радник који обавља најважнију делатност у систему превоза. Једноставно питање се поставља „Да ли кретање аутобуса омогућава возач или страначки уцењени запосленик у канцеларији?“ Одговор је логичан.
Доста је било – Панчево овим путем пружа пуну подршку возачима АТП-а у борби за поштовање, своја права и егзистенцију.
Никола Полић
Заменик координатора
градског одбора
Доста је било – Панчево
Коментариши