Београд Државна управа Саопштењe Финансије

Концесија за аеродром Никола Тесла наставак коруптивних послова српских власти

Одлуке Владе Србије о давању аеродрома Никола Тесла под концесију француској компанији Ванци представља наставак коруптивних послова српских власти и пљачке државне имовине.

Синоћ је објављено да је Влада Србије конзорцијуму који предводи француска фирма Ванси Ерпор (Vinci Airport) дала на 25 година концесију за београдски аеродром за 501 милион евра.

Упозоравамо да је  без икакве студије економске оправданости концесија веома штетна за Србију и да иза ње стоје коруптивни дилови као и у свим пословима са ‘Арапима’ око ‘Ер Србије’, ‘Београда на води’, пољопривредног земљишта и бројних покушаја продаје државне имовине. Подсећамо, Транспарентност Србије је пре неколико месеци тужила Управном суду Владу Србије због њеног одбијања да достави или објави документа у вези са концесијом за аеродром.

Овом концесијом ће бити оштећен буџет Србије, али и директно грађани и мали акционари који поседују 17 одсто власништва Аеродрома „Никола Тесла“.

Аеродром је профитабилна компанија и не постоји разлог зашто би овај државни монопол био поклоњен било којој приватној фирми. Једини монопол који је гори од државног је приватни.

Уместо распродаје државних монопола, програм ДЈБ, ослањајући се на искуства свих успешних земља у свету, говори о професионализацији, департизацији, изради личних карата предузећа, економским програмима и извођењу државних компанија на берзе не само у Београду већ и у неким од европских берзанских центара као што су Лондон и Варшава.

Подсећамо да је давање концесије за београдски аеродром омогућено Законом о управљању аеродромима, који је донет крајем 2016. без икакве расправе у Скупштини, у пакету од 27 закона и споразума које је владајућа већина прогурала на силу у року од само неколико дана, одбијајући све амандмане у ноћном заседању.

У свом незнању и немоћи да створи реалне услове за развој привреде, владајућа коалиција и њени неспособни кадрови без дана радног искуства, економску политику своде на сталне покушаје продаје државне имовине, продају плодних војвођанских ораница, ЕПС-а, државних вила и станова и пљачкашку приватизацију.

Распродаја државне имовине, давање штетних субвенција страним инвеститорима и прављење коруптивних дилова је, очигледно, једино што уме да ради ова власт, као и она пре ње, а сумњиве процедуре при доношењу закона о управању аеродромима од почетка наговештавају да је у питању прљав посао са великим негативним последицама по српску привреду и грађане.

Странка Доста је било ће поништити све коруптивне, штетне уговоре, извршити департизацију и професионализацију свих државних фирми и извести их како на београдску тако и на значајне берзе у Европи.

Доста је било

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Наш највећи спикер на појединим ТВ-има, и штампи, од оних који се не слажу с њим не може поштено да се нахвали, радује и велича своје успехе, а у име грађана Србије. Овај његов успех у вези концесионирања „Тесле“ има да га прати читави четврт века. На крају, за евентуални неуспех, у кога вучићевски сумњам, биће окривљени „жути“? То је његово, а не наше!

  • Ukoliko zelite da povecate glasove na sledecim izborima, glasno i cesto govoriti o ispitivanju porekla imovine, nelegalnu stecen imovinu oduzeti, krivce, ma ko oni bili od cistacice do predsednika procesuirati i PRISTOJNO kazniti i zabraniti bavljenjem politikom. Nezaboraviti penzionere i vratiti sve sto im je VUCIC oteo uz kamatu, kao i CHF korisnike kredita jer su prevareni od strane politicara i banaka / a ovaj problem su sve druge zemlje resili u korist klijenata/. Poljoprivrednicima ne trebaju zadruge PONUDITE ono sto daje EU subvencije po hektaru jer to je najpravicnije ovako su podelili subvencije/traktore/ svojim partijskim aktivistima. RADITE NESTO NEMOJTE SPAVATI, NAROD JE NEZADOVOLJAN, TREBA GA SAMO OSLUHNUTI.

  • Drage kolege, hteo bih da dam nekoliko predloga glavnom uredniku Beogradskog glasa.
    Teme vezane za Er Srbiju i aerodrom NT
    1 Zašto je otišao direktor Kondić /sve špekulacije oko toga dali je i nije znao šta će se događati i razloge ostavke/
    2 Kako će poslovati ER SRBIJA u novonastaloj situaciji kad je prodat aerodrom i dali će sada plaćati usluge Francuzima
    3 s time u vezi koliki će minus sada praviti er srbija.
    4 Šta namerava S Mali preduzeti kao predsednik upravnog odbora da nebi iz buđeta išlo 100 miliona evra za pokrivanje minusa er srbije.
    Imate priliku za ceo feljton za vaše novine ako to sve rasčlanite i o tome pišete.

    • Pozdrav Željko. Mi ne utičemo na uređivačku politiku Beogradskog Glasa. Oni su potpuno samostalni u odabiru tema. Vaše ideje su dobre i najbolje je da im pošaljete direktno na e-mail: glasbeogradski@gmail.com.

  • Slažem se sa komentarima ovde da bi ovoj temi koncesije za aerodom u Beogradu trebalo posvetiti više pažnje.Pa i ceo sledeci broj Beogradskog glasa.I baviti se ovom temom podrobno i na sajtu DJB-a.Ipak je u pitanju prodaja nacionalnih interesa.
    Zamislite da tako moćan koncesionar sutra ne ispunjava obaveze propisane ugovorom koliko je moguće takav ugovor raskinuti, i to naročito tako ekonomski nejaka zemlja kao Srbija.Možeš da probaš,ali eto tebi odmah francuskog premijera u poseti…pa ti vidi onda šta ćeš…Krajem devetesetih u Italiji,pita me Italijan šta sam i odakle sam i kad čuje kaže: “A Serbi,Servi,quelli che servono”.
    E to je to…quelli che servono…oni koji služe,vazali,sluge

    • Tanja, državna politika mora da se vodi mudro, odnosno koliko god jedna država bila slaba, ona uvek ima neki “ucenjivački” potencijal, ima šta da ponudi, ili da uskrati, tako da nije sve tako beznadežno. Bitno je samo da je vode oni koji znaju šta treba da rade, imaju jasan plan i ne “igraju” na populizam. I ne slušajte neke nepismene Italijane, reč Serbi nema etimološki nikakve veze sa rečju servi ili servire, ne dajte se prevariti.

  • U ovom tekstu ne procitah ni jedan razlog zbog cega je koncesija stetna! Ako se vec bavite problemom aerodroma onda i navedite bar nekoliko konkretnih cinjenica koje su protiv koncesije.

    • Pa piše ti gore u tekstu. Postoje razni modeli privatizacije: prodaja, javno-privatno partnerstvo, koncesija, berza… Prvo mora da se uradi studija koji je model najpovoljniji i da se obrazloži zašto. Drugo, pre privatizacije ili koncesije, treba uraditi procenu imovine, departizaciju i profesionalizaciju, inače nemaš realnu sliku šta se prodaje/ustupa. Treće, ugovori moraju da budu javni a u Srbiji su najčešće tajni, niko ne zna šta oni to pregovaraju sa našom zajedničkom imovinom. Tako da, iako koncesije same po sebi nisu štetna pojava, često iza toga stoji velika korupcija i to možemo videdi na brojnim primerima. Od 2000-te godine do danas, bilo je na desetine privatizacija i koncesija, sve navodno odlične ali mi i dalje posle 2 decenije ostali banana država sa najgorim standardom i BDP-om u regionu. Zašto? Pa upravo zato što se iza svake od tih privatizacija skrivala korupcija i pljačka. Nemamo razloga da verujemo da se nešto promenilo i za Aerodrom.

    • Sve navedeno u tekstu su pausalne ocene, nema konkretnih stvari. Svejedno, mislim da je bolja i koncesija od jos jedno g partijskog plena.

    • Pogledaj malo kako su prosli neki aerodromi u okruzenju, npr zagrebacki, skoro da je izbacen low cost, takse duplirane. Batajnica je bila planirana za low cost, posle ovoga to je nemoguce