Beograd Državna uprava Saopštenje Finansije

Koncesija za aerodrom Nikola Tesla nastavak koruptivnih poslova srpskih vlasti

Odluke Vlade Srbije o davanju aerodroma Nikola Tesla pod koncesiju francuskoj kompaniji Vanci predstavlja nastavak koruptivnih poslova srpskih vlasti i pljačke državne imovine.

Sinoć je objavljeno da je Vlada Srbije konzorcijumu koji predvodi francuska firma Vansi Erpor (Vinci Airport) dala na 25 godina koncesiju za beogradski aerodrom za 501 milion evra.

Upozoravamo da je  bez ikakve studije ekonomske opravdanosti koncesija veoma štetna za Srbiju i da iza nje stoje koruptivni dilovi kao i u svim poslovima sa ‘Arapima’ oko ‘Er Srbije’, ‘Beograda na vodi’, poljoprivrednog zemljišta i brojnih pokušaja prodaje državne imovine. Podsećamo, Transparentnost Srbije je pre nekoliko meseci tužila Upravnom sudu Vladu Srbije zbog njenog odbijanja da dostavi ili objavi dokumenta u vezi sa koncesijom za aerodrom.

Ovom koncesijom će biti oštećen budžet Srbije, ali i direktno građani i mali akcionari koji poseduju 17 odsto vlasništva Aerodroma „Nikola Tesla“.

Aerodrom je profitabilna kompanija i ne postoji razlog zašto bi ovaj državni monopol bio poklonjen bilo kojoj privatnoj firmi. Jedini monopol koji je gori od državnog je privatni.

Umesto rasprodaje državnih monopola, program DJB, oslanjajući se na iskustva svih uspešnih zemlja u svetu, govori o profesionalizaciji, departizaciji, izradi ličnih karata preduzeća, ekonomskim programima i izvođenju državnih kompanija na berze ne samo u Beogradu već i u nekim od evropskih berzanskih centara kao što su London i Varšava.

Podsećamo da je davanje koncesije za beogradski aerodrom omogućeno Zakonom o upravljanju aerodromima, koji je donet krajem 2016. bez ikakve rasprave u Skupštini, u paketu od 27 zakona i sporazuma koje je vladajuća većina progurala na silu u roku od samo nekoliko dana, odbijajući sve amandmane u noćnom zasedanju.

U svom neznanju i nemoći da stvori realne uslove za razvoj privrede, vladajuća koalicija i njeni nesposobni kadrovi bez dana radnog iskustva, ekonomsku politiku svode na stalne pokušaje prodaje državne imovine, prodaju plodnih vojvođanskih oranica, EPS-a, državnih vila i stanova i pljačkašku privatizaciju.

Rasprodaja državne imovine, davanje štetnih subvencija stranim investitorima i pravljenje koruptivnih dilova je, očigledno, jedino što ume da radi ova vlast, kao i ona pre nje, a sumnjive procedure pri donošenju zakona o upravanju aerodromima od početka nagoveštavaju da je u pitanju prljav posao sa velikim negativnim posledicama po srpsku privredu i građane.

Stranka Dosta je bilo će poništiti sve koruptivne, štetne ugovore, izvršiti departizaciju i profesionalizaciju svih državnih firmi i izvesti ih kako na beogradsku tako i na značajne berze u Evropi.

Dosta je bilo

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Naš najveći spiker na pojedinim TV-ima, i štampi, od onih koji se ne slažu s njim ne može pošteno da se nahvali, raduje i veliča svoje uspehe, a u ime građana Srbije. Ovaj njegov uspeh u vezi koncesioniranja „Tesle“ ima da ga prati čitavi četvrt veka. Na kraju, za eventualni neuspeh, u koga vučićevski sumnjam, biće okrivljeni „žuti“? To je njegovo, a ne naše!

  • Ukoliko zelite da povecate glasove na sledecim izborima, glasno i cesto govoriti o ispitivanju porekla imovine, nelegalnu stecen imovinu oduzeti, krivce, ma ko oni bili od cistacice do predsednika procesuirati i PRISTOJNO kazniti i zabraniti bavljenjem politikom. Nezaboraviti penzionere i vratiti sve sto im je VUCIC oteo uz kamatu, kao i CHF korisnike kredita jer su prevareni od strane politicara i banaka / a ovaj problem su sve druge zemlje resili u korist klijenata/. Poljoprivrednicima ne trebaju zadruge PONUDITE ono sto daje EU subvencije po hektaru jer to je najpravicnije ovako su podelili subvencije/traktore/ svojim partijskim aktivistima. RADITE NESTO NEMOJTE SPAVATI, NAROD JE NEZADOVOLJAN, TREBA GA SAMO OSLUHNUTI.

  • Drage kolege, hteo bih da dam nekoliko predloga glavnom uredniku Beogradskog glasa.
    Teme vezane za Er Srbiju i aerodrom NT
    1 Zašto je otišao direktor Kondić /sve špekulacije oko toga dali je i nije znao šta će se događati i razloge ostavke/
    2 Kako će poslovati ER SRBIJA u novonastaloj situaciji kad je prodat aerodrom i dali će sada plaćati usluge Francuzima
    3 s time u vezi koliki će minus sada praviti er srbija.
    4 Šta namerava S Mali preduzeti kao predsednik upravnog odbora da nebi iz buđeta išlo 100 miliona evra za pokrivanje minusa er srbije.
    Imate priliku za ceo feljton za vaše novine ako to sve rasčlanite i o tome pišete.

    • Pozdrav Željko. Mi ne utičemo na uređivačku politiku Beogradskog Glasa. Oni su potpuno samostalni u odabiru tema. Vaše ideje su dobre i najbolje je da im pošaljete direktno na e-mail: glasbeogradski@gmail.com.

  • Bravo DJB.Prvi ste reagovali na ovu štetnu koncesiju,iako su praznici.
    Udrite još jače po ovim lopovima i izdajnicima,po ovim štetočinama kojima ništa nije sveto

  • Slažem se sa komentarima ovde da bi ovoj temi koncesije za aerodom u Beogradu trebalo posvetiti više pažnje.Pa i ceo sledeci broj Beogradskog glasa.I baviti se ovom temom podrobno i na sajtu DJB-a.Ipak je u pitanju prodaja nacionalnih interesa.
    Zamislite da tako moćan koncesionar sutra ne ispunjava obaveze propisane ugovorom koliko je moguće takav ugovor raskinuti, i to naročito tako ekonomski nejaka zemlja kao Srbija.Možeš da probaš,ali eto tebi odmah francuskog premijera u poseti…pa ti vidi onda šta ćeš…Krajem devetesetih u Italiji,pita me Italijan šta sam i odakle sam i kad čuje kaže: “A Serbi,Servi,quelli che servono”.
    E to je to…quelli che servono…oni koji služe,vazali,sluge

    • Tanja, državna politika mora da se vodi mudro, odnosno koliko god jedna država bila slaba, ona uvek ima neki “ucenjivački” potencijal, ima šta da ponudi, ili da uskrati, tako da nije sve tako beznadežno. Bitno je samo da je vode oni koji znaju šta treba da rade, imaju jasan plan i ne “igraju” na populizam. I ne slušajte neke nepismene Italijane, reč Serbi nema etimološki nikakve veze sa rečju servi ili servire, ne dajte se prevariti.

  • U ovom tekstu ne procitah ni jedan razlog zbog cega je koncesija stetna! Ako se vec bavite problemom aerodroma onda i navedite bar nekoliko konkretnih cinjenica koje su protiv koncesije.

    • Pa piše ti gore u tekstu. Postoje razni modeli privatizacije: prodaja, javno-privatno partnerstvo, koncesija, berza… Prvo mora da se uradi studija koji je model najpovoljniji i da se obrazloži zašto. Drugo, pre privatizacije ili koncesije, treba uraditi procenu imovine, departizaciju i profesionalizaciju, inače nemaš realnu sliku šta se prodaje/ustupa. Treće, ugovori moraju da budu javni a u Srbiji su najčešće tajni, niko ne zna šta oni to pregovaraju sa našom zajedničkom imovinom. Tako da, iako koncesije same po sebi nisu štetna pojava, često iza toga stoji velika korupcija i to možemo videdi na brojnim primerima. Od 2000-te godine do danas, bilo je na desetine privatizacija i koncesija, sve navodno odlične ali mi i dalje posle 2 decenije ostali banana država sa najgorim standardom i BDP-om u regionu. Zašto? Pa upravo zato što se iza svake od tih privatizacija skrivala korupcija i pljačka. Nemamo razloga da verujemo da se nešto promenilo i za Aerodrom.

    • Sve navedeno u tekstu su pausalne ocene, nema konkretnih stvari. Svejedno, mislim da je bolja i koncesija od jos jedno g partijskog plena.

    • Pogledaj malo kako su prosli neki aerodromi u okruzenju, npr zagrebacki, skoro da je izbacen low cost, takse duplirane. Batajnica je bila planirana za low cost, posle ovoga to je nemoguce