Politika Reagovanje Saobraćaj Turizam

Vlada Srbije zbog koncesionara u Beogradu guši aerodrom u Nišu

Odlukom da preuzme aerodrom Konstantin Veliki u Nišu, Vlada Srbije želi da uguši konkurenciju među aerodromima i na silu obezbedi putnike beogradskom Aerodromu Nikola Tesla čije su usluge daleko skuplje nego u Nišu.

Budući da je beogradski aerodrom na 25 godina preuzeo koncesionar, francuska kompanija Vansi, to znači da Vlada Srbije “namešta” veće prihode i još više osnažuje monopol aerodroma u Beogradu koji je sada u privatnim rukama, a uništava niški aerodrom.

Zahtevamo ponovo od Vlade Srbije da objavi ugovor sa koncesionarom za Aerodrom Nikola Tesla kako bi se utvrdili troškovi ovog dila za građane Srbije i štetne odredbe po poslovanje aerodroma u Nišu i ostalih manjih aerodroma u Srbiji.

Tražimo od Komisije za zaštitu konkurencije da po službenoj dužnosti pokrene postupak ispitivanja povrede konkurencije na tržištu avio usluga koja je nastala nakon koncesije za Aerodrom Nikola Tesla.

Gušenje niškog aerodroma biće direktan udar i na privredni i turistički razvoj ovog dela Srbije. Niški aerodrom poslednjih godina privlači sve više niskotarifnih  (low cost) kompanija i beleži najveći rast u regionu po broju putnika. Ako ga bude preuzela država, putnici iz ovog dela Srbije biće primorani da putuju nekoliko sati do Beograda i koriste i plaćaju daleko skuplje usluge aerodroma Nikola Tesla.

Podsećamo, Dosta je bilo je od početka tvrdio da je koncesija za aerodrom Nikola Tesla  veoma štetna za Srbiju i da iza nje stoje koruptivni dilovi Vlade Srbije kao i u svim poslovima sa ‘Arapima’ oko ‘Er Srbije’, ‘Beograda na vodi’, poljoprivrednog zemljišta i brojnih pokušaja prodaje državne imovine. Aerodrom je profitabilna kompanija i ne postoji razlog zašto bi ovaj državni monopol bio poklonjen bilo kojoj privatnoj firmi. Jedini monopol koji je gori od državnog je privatni. Vlada Srbije nikada nije napravila studiju ekonomske opravdanosti davanja aerodroma pod koncesiju zbog čega osnovano sumnjamo da je reč o nastavku politike pljačke imovine građana Srbije.

Podsećamo da je davanje koncesije za beogradski aerodrom omogućeno Zakonom o upravljanju aerodromima, koji je donet krajem 2016. bez ikakve rasprave u Skupštini, u paketu od 27 zakona i sporazuma koje je vladajuća većina progurala na silu u roku od samo nekoliko dana, odbijajući sve amandmane u noćnom zasedanju.

Povezani tekstovi:

Koncesija za aerodrom Nikola Tesla nastavak koruptivnih poslova srpskih vlasti

Dosta je bilo

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar