Obrazovanje Saopštenje

Tragične posledice nameštanja završnog ispita

Nakon što su se sinoć na društvenim mrežama pojavili zadaci i rešenja sa završnog ispita iz matematike, ministarstvo prosvete odložilo je njegovo polaganje, istovremeno potežući i za preventivnom merom štampanja rezervne kopije kombinovanog završnog testa koji budući srednjoškolci polažu sutra.

U javnosti se šire osnovane sumnje i u rezultate završnog ispita iz srpskog jezika koji su mali maturanti polagali juče. Nepostojanje ravnopravnih i fer uslova za održavanje završnog ispita ima tragične posledice po čitave generacije osnovaca i srednjoškolaca.

Stres koji svake godine prati polaganje završnog ispita, ove godine dodatno je uvećan osnovanom brigom roditelja i malih maturanata da se ti ispiti ne održavaju pod ravnopravnim uslovima, što otvara vrata za brojne manipulacije prilikom upisa dece u željene srednje škole. Poverenje u čitav proces je u potpunosti narušeno, a među roditeljima i decom se širi osećaj bespomoćnosti i beznađa usled saznanja da je sve prevara, da isti uslovi ne važe za sve i da nema veze šta znaš i koliko vrediš, već koga znaš.

DJB poziva nadležnog ministra prosvete da podnese ostavku i barem svojim primerom pokaže da razume kolika je šteta načinjena budućnosti ove zemlje i koliko je važno preuzeti odgovornost za rezultate sopstvenog rada.

Povezani tekstovi:

Ministar Šarčević da pod hitno poništi lažne doktorske diplome

Nije potrebna komisija za borbu protiv ekstazija, već da nadležni rade svoj posao

Dosta je bilo

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Svake godine je uvek ista ujdurma oko krađe pitanja
    za test male mature.
    /
    Na žalost veoma se lepo vidi da su u Srbiji
    veoma poželjne škole i diplome,
    ali NAJBOLJI SU ONI koji sve steknu bez učenja.(ima primera diploma i doktorata)
    /
    Najbolje prolaze u Srbiji , oni koji nešto uspeju da zamute,
    da polože ispit bez učenja,
    da se svedočanstva i diplome mogu kupiti. (isto je tako bilo i u socijalizmu gde su političari i radnici formalno išli na fakultete )
    /
    Stanujem u blizini jedne više škole,
    kada dođe vreme ispita, na obližnjim parkinzima
    su automobili i sa dve antene na kolima,
    a u kolima se listaji knjige i diktiraju odgovori na pitanja.
    /
    Kristalno jasno se vidi
    pokvarenost društva,( pogotovo vladajućeg sloja )
    nipodaštavanje truda da se stekne znanje,
    nipodaštavanje učitelja, nastavnika, profesora,
    ( DAJ MI SAMO PAIPIR)
    (objavili ne objavili to je tako )

  • DJB,
    Ova vaša reakcija na najsvežiju svinjariju vlasti kratko se može opisati sa „toooo little, tooo late.“
    Treba da se uzmete u pamet i da malo nabildujete svoj sterilni program u vezi sa obrazovanjem (a i šire) koje je država zarobila. Predlozi za ostavke kad je moguće samo „sjaši Kurta da uzjaši Murta“, predlozi za reforme kada su moguće samo beskonačne reforme „menjamo, ali da sve ostane isto“, a pogotovo katastrofalna komunjarska mantra o „besplatnom školstvu“ u vašem programu znače da je DJB stranka sistema a ne stranka slobode građana od podivljale državne represije i knute.
    Dok građanin nema zube da pošalje državno školstvo dođavola – nema slobode. Ovom stepenu korupcije, preciznije ovom stepenu represije države nad građanima ne odgovara vaš mlaki predlog „da uredimo sistem.“ Sistem prvo mora da se razvali, toliko je loš i toliko neprijateljski, okupatorski i tiranski. Generalni štrajk roditelja je ono što je potrebno da bi se narod osvestio. Plate nastavnika direktno iz džepa roditelja – znači nema plate ako usluga ne valja – po mišljenju korisnika, a ne stranaka i ministra. To su mere koje treba da zagovarate.

  • Neko je izgubio 1500 testova, tako da rezultati još uvek nisu objavljeni u školi, kada će ne zna se, a rok je bio 23.06. do 8 časova. Svi ćute i prave se kao da je sve u redu. A ministar, gde je sada da objasni šta je sa testovima?