Autorski tekst Mediji

Vučić bahato na kampanju baca više od 4 miliona evra mesečno

Četiri godine Aleksandar Vučić štedi na građanima. Preduzima neustavne „reforme“ poput smanjenja plata i penzija. Građani su dovedeni ispod apsoultne granice siromaštva i dostojanstva, da bi se premijer bahatio u predizbornoj kampanji.

U Srbiji, u kojoj su plate najniže u regionu, samo Vučić ima za rasipanje. SNS i Vučić imaju na desetine zakupljenih bilborda u glavnom gradu i to na najprometnijim lokacijama, nebrojane city light-ove koji su postavljeni u nepreglednim nizovima na uličnoj rasveti, kao i TV reklamu koja se emituje u najudarnijim terminima televizija s nacionalnom pokrivenošću.

Zakup JEDNOG bilborda košta oko 180 evra za nedelju dana (bez troškova štampe i pdv-a) dok city light-a košta oko 100 evra za isti vremenski period.
Produkcija reklame prema okvirnoj proceni iznosi oko 10.000 evra, bez honorara. Okvirna procena jeste da autorski honorari, kao i honorari za statiste iznose oko 30.000 evra, čime ukupna cena proizvodnje ove reklame izlazi na 40.000 evra!

kampanja-prst

 

Samo jedan sekund emitovanja na televiziji s nacionalnom pokrivenošću, prema tržišnim cenama, kreće se oko 100 evra. Reklama SNS-a traje 90 sekundi. Znači da jedno emitovanje, na jednoj televiziji košta 9.000 evra. Ako pretpostavimo da je SNS-u odobren popust 50 % zbog količine zakupljenih sekundi, te da sekund košta 50 evra, dobijamo da samo jedno emitovanje reklame košta 4.500 evra!

Vučićeve reklame emituju se na svih pet televizijskih stanica s nacionalnom pokrivenošću, najmanje po pet puta dnevno. To čini 175 emitovanih reklama nedeljno, a ukupna cena bez pdv-a je 787.500 evra nedeljno. Za četiri nedelje to je trošak, bez pdv-a, od oko 3.150.000 evra.

Vučićeve mitinge prati oko 100 i više autobusa sa pristalicama. Zakup jednog autobusa košta 1.000 evra. Neka je samo u pet gradova u Srbiji dovozio po 100 autobusa, trošak prevoza samo za mitinge, bez benzina, izlazi na oko 500.000 evra. Na ovo treba dodati troškove bine ili zakupa sala, trošak ozvučenja, dnevnice, sendviče, sokove… Nećemo da računamo ni pakete sa praškom, uljem, brašnom i ostalim svakodnevnim potrepštinama kojima se podmićuju birači.

U ovoj računici svesno izostavljamo plakate, programe, promo materijale, novine na luksuznom papiru u punom koloru i flajere, jer je nezahvalno procenjivati troškove štampe.
Ukupan iznos ovih troškova iznosi nekoliko desetina hiljada evra, ali nam je tačan iznos nepoznat.

I da rezimiramo, imajući u vidu samo tv reklame, oglašavanje na bilbordima i organizaciju mitinga procenjujemo da Vučić troši mesečno najmanje četiri miliona evra! U ovo nisu uračunate reklame po lokalnim i regionalnim tv i radio stanicama.

Zanimljivo će biti uporediti ovu cifru s onom koju će Vučić morati da dostavi Agenciji za borbu protiv korupcije nakon izbora.
Vučićeva bahatost je nemerljiva jer on novac baca na tv reklamu iako besplatno dobija više od 60 odsto vremena rezervisanog za stranačko predstavljanje na nacionalnim televizijama. Plus zloupotreba državnih resursa, koje svi mi plaćamo, u stranačkoj kampanji.

Ovakva kampanja je pre svega neukusna u zemlji u koja je treća u Evropi po indeksu siromaštva, a sedma na listi najmizernijih ekonomija sveta. Takođe, prema dostupnim istraživanjima, u Srbiji 700 hiljada ljudi živi u potpunom siromaštvu i bedi, dok je petina radno sposobnog stanovništva nezaposlena, a više od polovine zaposlenih radi ili „na crno” ili za minimalac, te je Vučić gore pomenutu basnoslovnu cirfu i te kako mogao da izdvoji kako bi pomogao svom narodu jer, kako je nedavno rekao na skupu u Pančevu – on najbolje zna da mu je narod gladan, jer oseća glad svih nas.

Ovakvi primeri bahaćenja, neukusa i konstantne nesaglasnosti između reči i dela, treba da budu najoštrije osuđeni s gnušanjem, ali takođe, treba da budu svedočanstvo o odnosu aktuelne vlasti prema građanima. Verujem da će građani 24. aprila umeti da ovakvo ponašanje pošalju u prošlost.

Dr Ana Stevanović,

članica pokreta “Dosta je bilo – Novi Beograd“

Dr Ana Stevanović

Dr Ana Stevanović

Maturirala u Petoj beogradskoj gimnaziji. Diplomirala 2008. godine menadžment i produkciju u pozorištu, radiju i kulturi na Fakultetu dramskih umetnosti, u Beogradu. Doktorirala na temi psihologije menadžmenta i liderstva, organizacionih inovacija ustanova kulture i psihologije kreativnosti na istom fakultetu.

Od 2004. godine aktivno učestvuje u organizaciji istaknutih kulturnih događaja, a ponajviše se bavila komunikacionim strategijama i odnosima s javnošću sarađujući sa najvećim filmskim festivalima u zemlji. Kao jedan od najboljih studenata bila je stipendista Ministarstva prosvete i nauke RS, Skupšine Grada Beograda, Republičkog zavoda za razvoj naučnog i umetničkog podmlatka, Eurobanke EFG i Vlade Republike Grčke na Aristotelovom Univerzitetu u Solunu.

Objavila oko petnaest naučnih radova u domaćim i međunarodnim naučnim časopisima u kojima je istraživala teme poput medijske cenzure i etike medija, psihologije liderstva i komunikacionih strategija. Preko 13 godina u oblasti kulture i umetnosti na poziciji menadžer za komunikacije.

15
Ostavite komentar

avatar
2500
12 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
15 Comment authors
IvanmiksDanko B. MarinSinišaNenad Recent comment authors
najnoviji najstariji
Nada
Gost
Nada

Moram da primetim da zakup autobusa ne moze biti 1000 eura, pa sam i proverila, evo npr ovde http://www.vivatravel.rs/iznajmljivanje-autobusa. A da trose pare nemilice, i to se vidi bez racunice, ali ako je vec pravite onda budite bar priblizno tacni

Blagoje
Gost
Blagoje

Slazem se sa Vašom konstatacijom. Nije poenta da neko mlatne ovakvu cifru koja je svima previsoka. Posle nje moye covek da sumnja i u druge podatke a mislim da su vise nego tačni.

Nenad
Gost
Nenad

Zaboravili ste dnvenice i sendviče za 50 putnika po autobusu 🙂 To je bar još 500€

Ivan
Gost
Ivan

Sta vredi kad mu upravo ti najsiromasniji daju najvecu podrsku.

Zvone
Gost
Zvone

Ono malo demokratije što je ostalo posle Đinđića, a i to je ostvareno uz višemesečne proteste stotine hiljada građana sada je palo u vodu. Na ovakve izbore ne vredi ni izlaziti i trebalo je opozicija da se ujedini u ostvarivanju fer uslova za izbore, pa neka onda idu posebno sa svojim listama. Ovde vidim samo ideju da neko ko prođe cenzus prišljamčki se SNS-u. Otuda iz neviđeno ignorisanje Dosta je bilo. Ovakva žestoka propagandna mašinerija SNS možda će mu doneti i negativne rezultate. Ničija nije do zore gorela pa neće ni njegova. Ali da se ne zavaravamo ključ je u medijima koji su se na bestijalan način stavili u službu jedne partije, dobro pamtim Miloševićevo vreme – oveko nije bilo. Bila je Naša Borba, blic, B92, treba videti šta se tu dešava. Ovo vodi samo u jednom pravcu…

ovozemaljka
Gost
ovozemaljka

Zbog svega ovde iznetog, zaista jedva čekam rezultat izbora, da vidim koliko njih iz jadnog siromašnog naroda je podržalo ovog velemajstorskog …I da vidim konačno u globalu da li smo ili ne narod-ovce, pa i zaslužujemo da smo rangirani svuda kako jesmo, pa da nas je sve sramota što kukamo bez razložno, a u stvari nam je tako dobro, tako lepo, s tako jedinstveno marljivim vođom!

PETAR
Gost
PETAR

Nisu ljudi ovce sami po sebi, nego ih On sistematski, već četiri godine pravi ovcama. Na žalost, po tom pitanju, što je južnije, to je tužnije.

Koja
Gost
Koja

Kad pogledate opozicijonu scenu(ne računam tu DJB) uopšte ne treba da nas čudi, ali UOPŠTE, situacija u državi!
DJB je nešto novo, ali pogledajte ovaj spisak: Tadić, Čanak, Čeda, Šešelj, Borko, VULIIIN!!, Dačić, Palma, VUUUK!!, Krka, Dinkić, Živković.. spisku nema kraja!
To su ljudi koji su vladali ili vladaju našim životima i parama. I nek mi neko kaže da nismo mi krivi!!! Pa jesu oni sa marsa pali ili smo ih mi izglasali!

aleksa
Gost
aleksa

Bice jos zanimljivije videti da li tv Pink fakturise SNS – u termine za reklamiranje i hoce li platiti pdv za fakturisan iznos

Luka Mihajlović
Gost
Luka Mihajlović

Srbija je ~87/189 zemalja po veličini GDP(Wikipedia, 7s truda) . Ne vidim razlog da lupate podatke, nije kao da mora da se laže da se dočara koliko je loše i koliko se bahato bacaju pare gradjana

jaran
Gost
jaran

gazda nas zaduzio 11 milijarde dolara za predhodne 4 godine dok penzosi jedu leba na recku, obezbedio 1000m2 dvadeset stanova rasipa novce gradjana poput pijanih milionera drustvo oko bugarskog biznismena shinishova skupa sa segamegadens direktorcicima i bitangicama, vrhunac svega je da 1.7 miliona budaletina glasa za njega

Siniša
Gost
Siniša

Ovo je prosto neverovatno.Pa moj otac kada je bio direktor javnog preduzeća je bio veliki gospodin.Vučiću uaaaa sramota da znaš
Siniša Janković Msc Sinergija Univerzitet

Danko B. Marin
Gost
Danko B. Marin

Galant golje SNS na medijskom kokainu ali otrežnjenje će biti bolno za: SVE!

miks
Gost
miks

Vecina televizija i medija uopste daje ogroman popust strankama od koje mogu posle imati koristi. Popust ide i do 90-95%. Sigurno je isti slucaj sa svim stamparijama materijala ili autoprevoznickim firmama, svi su vise nego radi da „pomognu“ pobednika zbog neke buduce usluge.

Ivan
Gost
Ivan

Ove izbore shvatam vrlo lično i iskreno se nadam ispehu pokreta! Srećno