Vojvodina Mediji Saopštenje

Nastavak urušavanja RTV-a i slobodnog novinarstva

Po svemu sudeći preživljavamo novi udar na nezavisnost Javnog medijskog servisa Vojvodine i mešanje u uređivačku politiku, što će dovesti do dalje degradacije informisanosti i medijskih sloboda građana Srbije i Vojvodine.

rts rtv_660x330

Naime, kako saznajemo, posle smene programskog urednika RTV Slobodana Arežine i ostavke direktora Srđana Mihajlovića, juče su smenjeni i svi urednici, voditelji i novinari informativnih emisija na RTV. Ovo se sve odigralo posle 17 časova, a rešenja o raspoređivanju na druga radna mesta su bukvalno uručivana po hodnicima televizije. Očekujemo da će javnost o ovome biti obaveštena tek u narednim danima.

Ako se ispostavi da su ove informacije tačne, pokazaće se da je RTV Vojvodine prva žrtva pohoda Aleksandra Vučića i SNS-a na severnu srpsku pokrajinu, a sa njom će stradati i pristup objektivnim i pravovremenim informacijama od značaja za građane, za šta je Javni medijski servis Vojvodine postao sinonim. Ovo će pokazati i da režim ne trpi bilo kakvu kritiku i disonantne tonove na medijskoj sceni Srbije, a koji odstupaju od njihovih saopštenja i laži koje nam serviraju već četiri godine.

RTV je bio jedan od retkih bastiona novinarskog profesionalizma i medijske pismenosti, kao i primer kako jedan javni servis, koji se finansira novcem građana, treba da obavlja svoj posao. U Vučićevoj Srbiji to se ne prašta!

Tačna i blagovremena informisanost je jedno od osnovnih prava građana, zagarantovanih Ustavom i zakonima ove države. S toga zahtevamo da se smesta prekine sa progonom i šikaniranjem novinara čija je jedina krivica da su savesno i profesionalno radili svoj posao i nisu podlegli pritiscima interesne grupe koja sebe naziva SNS! Zahtevamo od Ministra Tasovca da stane u zaštitu novinara i urednika RTV-a, jer je to njegova dužnost i obaveza!

Stop urušavanju medijskih sloboda! Stop urušavanju Javnog medijskog servisa Vojvodine!

Vojvođanski tim pokreta “Dosta je bilo”

Oznake
DJB Vojvodina

DJB Vojvodina

1
Ostavite komentar

avatar
2500
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Dušan P Marković Recent comment authors
najnoviji najstariji
Dušan P Marković
Gost
Dušan P Marković

U vezi svega što se dešava sa RTV Vojvodinom, moglo bi se za SNS reći „vuk dlaku menja, ali ćud nikako“ čiji su čelni ljudi nekada bili u SRS-u. Praksu nasilnog menjanja kadrova, započeli su 15.1.1996. god., kada su zajedno sa SPS-om i JUL-om, poništili deoničarstvo Studija B i smenili kompletno rukovodstvo na čelu sa Miloradom Roganovićem, koji je bio generalni direktor i glavni i odgovorni urednik, a Dragan Kojadinović predsednik Upravnog odbora. Perjanica postupka smenjivanja bio je tadašnji gradonačelnik Beograda (u to vreme mr. a kasnije dr.) Nebojša Čović istaknuti kadar SPS (potom isto tako istaknuti opozicionar u okviru DOS!). Već u februaru 1997. godine (nakon 88 dana demonstracija u Beogradu) napustili su Studio B, a rukovođenje je preuzelo staro rukovodstvo na čelu s Zoranom Ostojićem na mestu generalnog direktora i Lilom Radonjić na mestu glavnog i odgovornog urednika. Sledeći upad u Studio B odigrao se u noći 16/17. maja 2000. god. u dva časa izjutra kada su tehničari i inženjeri RTS, uz asistenciju nekoliko desetina policajaca i obezbeđenja RTS, izvršili nasilni upad gde su zatekli svega tri osobe na radiju i 6 na televiziji. Tragovi obijanja prostorija i danas se mogu videti na pojedinim mestima. Tada su proglasili Studio B republičkom TV stanicom (!?) (mada je pokrivanje bilo ograničeno na Beograd i okolinu, što nije bilo ni 10% teritorije Srbije), ponovo razjurili legalno rukovodstvo i postavili svoje ljude. Danima su ljudi Studija B sedeli u Masarikovoj ulici, a kasnije ispred Skupštine grada protestvovali. Dakle, isti stranački „trio“ je učestvovao u ovom ponovnom okupiranju Studija B. Njihova vlast je trajala do 5. oktobra 2000. god., kada se deo legalnog rukovodstva Studija B vratio a drugi su našli manje stresan posao u drugim RTV stanicama i produkcijskim kućama. Nakon izbora 2012., odnosno 2014. god. članovi istih stranaka „presvučeni“ u evropske ideje su ponovo na vlasti (doduše nema JUL-a, ali tu je njihov bivši visoki funkcioner g. Vulin). Kasnije se bez logičnog objašnjenja smenjuje Aleksandar Timofejev generalni direktor Studija B (dugogodišnji radijski a potom televizijski novinar, voditelj i urednik), a na njegovo mesto dovodi se novinarka koja je radila svega nekoliko godina u ovoj kući, čiji je primarni zadatak bio da se Studio B pripremi za prodaju. Godine 2015. definitivno se privatizuje Studio B, koji je uz TV Pink glavno elektronsko glasilo SNS. Uzgred budi rečeno, Studio B je prodat, a da se na sudu godinama vodi spor budući da deoničari nisu obeštećeni (ni u jednoj normalnoj zemlji se ne vrši transakcija nečega što je u sporu). Za druge stranke na ovim TV stanicama nema mesta, osim ukoliko ih treba ocrniti i izreći sve najgore o njima. Svaka kritika upućena SRS, tumači se kao izraz mržnje g. Vučića (!?), što je problem percepcije njegovih članova koji papagajski svi ponavljaju istu sentencu (ili bar tako žele da predstave prosečnom needukovanom gledaocu na TV)! Dakle, smene u RTV Vojvodini imaju „uhodanu“ praksu u Beogradu i ne treba se ni malo čuditi. Iskaz poput toga da neko sedi u Beogradu a prima platu u… Opširnije »