Саопштењe

Коруптивна концесија за Аеродром Београд

Одлука председника Владе Александра Вучића да Аеродром Београд да под концесију на 25 година дубоко је штетна за Србију и иза ње стоје коруптивни дилови Александра Вучића као и у свим његовим пословима са “Арапима” око Ер Србије, Београда на води, бачке земље и бројних покушаја продаје државне имовине. За овакву одлуку нема ниједног економског оправдања. Од јавности се крију објашњења колико је новца наводно потребно уложити у модернизацију, а из искуства знамо да се иза свих тајних дилова председника Владе крије велика корупција и пљачка грађана и њихове имовине.

Давање концесије за Аеродром Београд омогућио је Закон о управљању аеродромима донет пред Нову годину без икакве расправе у Скупштини, у пакету од 27 закона и споразума које је владајућа већина прогурала на силу у року од само неколико дана, одбијајући све амандмане у ноћном заседању. Давањем концесије на 25 година биће оштећени буџет Србије, али и грађани и мали акционари који поседују 17 % власништва.

Политика Александра Вучића се своди на сталне покушаје продаје државне имовине, продају плодних војвођанских ораница, ЕПС-а, државних вила и станова, пљачкашку приватизацију од које се богати он, његови кумови, блиски рођаци и одабрани пословни партнери. Годинама је уништавао и отимао новац од профитабилног Аеродрома да би покривао дугове Ер Србије. Овај потез је веома сличан покушају продаје Телекома пре годину дана, којом је намеравао да зарад краткорочних интереса прода стратешке ресурсе и тржиште страним партнерима.

Покрет „Доста је било“ је водио кампање против свих оваквих коруптивних дилова и продаја. Наши разлози против продаје и концесије су што би се тиме продало тржиште, инфраструктура и стратешки ресурси. То не раде успешне државе.

Захтевамо да се повуче оглас за концесију и да се уместо тога уради лична карта Аеродрома, попише имовина и обавезе, уради анализа тржишта и пословни план. Затим да се изабере професионални менаџмент на јавном и транспарентном конкурсу, да се уведе ред, раскину сви буразерски штетни уговори и уради инвестициони план модернизације. Кроз професионализацију и избацивање странака из управљања повећаће се вредност компаније, а Аеродром ће моћи да се развија и модернизује ако се његовим профитом не буде покривало неспособно пословање менаџмента Ер Србије. То је начин на који се ради у успешним државама, којима не владају коруптивни дилови и интереси једног човека. Ово је наша земља, не његова држава.

ДЈБ Млади

ДЈБ Млади

4
Оставите коментар

avatar
2500
3 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
SaleIvan92PetarM.M. Recent comment authors
најновији најстарији
M.M.
Гост
M.M.

Tekst je dosta stur. Ako mozete malo pojasniti zbog cega bi koncesija bila pogresna? Koncesije funkcionisu u svetu odlicno i dosta je primera aerodroma koje je drzava dala pod koncesiju i koji napreduju i prosiruju trziste iz godine u godinu, a od svega toga drzava ubira porez i ostale dazbine. Da li se sumnja da je ovo koncesija koja ce biti namestena za odredjenog ponudjaca ili da je koncesija koja ce biti dogovorena stetnim ugovorom po drzavu i njene gradjane?
Meni u ovom trenutku ideja o profesionalizaciji menadzmenta deluje utopijski koliko i koncesija jer bi i jedno i drugo sprovodila danasnja vlast. Drugim recima isti kriminal samo drugo ime.
Takodje da li smatra DJB da su koncesije same po sebi stetne ili su stetne samo ove u kojima svoje prste ima sadasnja vlast? Da li bi DJB ako bi bio na vlasti razmatrao koncesije kao jedno dobro resenje? Pretpostavljam da svaka koncesija moze biti podrzana jasnim i transparetnim ugovorom koji obezbedjuje da drzava i njeni gradjani vide boljitak u budzetu i naravno prosirenje poslovanja aerodroma (o njemu je rec u ovom tekstu, ali mislim i na druge koncesije gde drzava ima interesa).

Sale
Гост
Sale

Naravno da niko ne smatra da su koncesije same po sebi štetne. Štetno je to što se zakon donosio bez javne rasprave, što nije urađena lična karta aerodroma (popis vrednosti i obaveza), što se dilovi sa Arapima ne vrše transparentno preko javnih konkursa, što ugovor bude tajan…

Petar
Гост
Petar

Čime Mali drži Velikog ?
Bez obzira šta mislili o Vučiću ne može mu se osporiti da je pragmatičan političar , (promena stranke ,promena ideologije, odricanje od „duhovnog oca“, evo sada ce se odreci i Nikolica) a sve u cilju svog opstanka i napredovanja u politici.
Neposredno posle „budalastine“ u Savamali , sve je izgledalo kao da ce se odreci i Sinise Malog pogotovo sto ovaj ( Mali) ima gomilu koruptivnog prtljaga i iz ranijih i iz sadasnjih vremena. Medjutim….
Sve mi se cini da Mali ima neku cudnu moc ( ili verovatnije previse zna o zakulisnim radnjama Velikog) da bi se ovaj usudio da ga „pusti niz vodu“.

Ivan92
Гост
Ivan92

Jel može DJB kad dođe na vlast da raskine ovakav ugovor? Ili je obavezan da poštuje?

Za *Bgd na vodi* ste rekli da se stopira/pada kad dođete na vlast u Beogradu. Rezonujem isto i za ovo…