Saopštenje Skupština

Srbija po hitnom postupku

Danas su poslanici u Skupštini Republike Srbije po ko zna koji put dobili poziv da dođu na sednicu zakazanu po hitnom postupku 24 sata i 50 minuta pre njenog održavanja i da na njoj raspravljaju o Zakonu o ministarstvima koji je takođe predložen po hitnom postupku čija hitnost je toliko hitna i da, nakon što bude usvojen, stupa na snagu takođe po hitnom postupku.

Obrazloženje hitnosti koje je poslanicima dostavio predlagač vređa zdrav razum kako poslanika, tako i svih građana Srbije:

“Razlozi za donošenje predloženog zakona po hitnom postupku sadržani su u potrebi da se spreče štetne posledice po rad organa i organizacija, imajući u vidu da je ocenjeno da bi osnivanje Ministartva zaštite životne sredine i Ministarstva za evropske integracije u znatnoj meri doprinelo unapređenju društvenih odnosa u oblastima za koje se ta dva ministarstva obrazuju, kao i efikasnijem radu državne uprave”

A razlog zašto ovaj Zakon treba da stupi na snagu ne 8 dana nakon objavljivanja u Službenom glasnika, već istog dana glasi:

“Predlaže se da zakon stupi na snagu danom objavljivanja u “Službenom glasniku Republike Srbije”, da bi se što pre stekli uspovi za početak rada Ministarstva zaštite životne sredine i Ministarstva za evropske integracije, jer je ocenjeno da bi to u znatnoj meri doprinelo unapređenju drušvenih odnosa u oblastima za koje se ta dva ministarstva obrazuju, kao i efikasnijem radu državne uprave”

U zemljama u kojima zaista postoji Skupština koja zaista vrši svoju Ustavnu ulogu nadzora i kontrole izvršne vlasti, kao i u onim u zemljama u kojima postoje slobodni mediji, postavila bi se sledeća pitanja:

  • koje su to štetne posledice koje bi nastupile, kolika bi šteta bila i ko bi pretrpeo tu štetu?
  • koliko je tih štetnih posledica nastupilo u prethodnih 5 godina dok nismo imali ova dva ministarstva?
  • ko je ocenio i kako je ocenio i kako procenio znatnost doprinosa unapređenju društvenih odnosa?
  • o kojim društvenim odnosima je reč?

Jedino suvislo obrazloženje ovakvog vređanja i nepoštovanja skupštine poslanici DJB uspevaju da dobiju od SNS-a samo tokom skupštinske rasprave. A ono suštinski glasi: ‘’šta hoćete, tako je rađeno i pre nas’’. U prevodu: može nam se, jer kao i za vreme prethodne vlasti, nikakvih posledica nema za ovakvo ponižavanje Parlamenta i demonstraciju brutalne sile vladajuće većine. I tako već decenijama.

Poruka građanima je: vi ste ti koji su zaduženi za kažnjavanje ovakvog ponašanja, zaista imate izbor, i nisu svi isti. Mi ovakve i slične stvari NIKADA nećemo raditi.

Dosta je bilo

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Ovo je klasična demonstracija sile u stilu “može nam se”. Ideja je da se kompletno obesmisli institucija skupštine tako da ona postane “protočni bojler” za donošenje loših zakona i ozkonjavanje burazlerskih dilova. Ovde je jasno da su za zadovoljenje koalicionih apetita “zafalila” dva ministarstva koja sad treba po hitnom postupku formirati. Gde ćemo veći dokaz u kakvoj banana državi živimo, svakim danom smo sve udaljeniji od demokratije, samo ne treba gubiti nadu, ništa nije večno.

  • Tako to biva kada od izbora za predsednika do imenovanja mandatara protekne toliko dugo vremena. Došlo se u vremenski “škripac” isključivo zahvaljujući g. Vučiću, jer kranji rok za formiranje Vlade je 30.6.2017. Zar je trebalo toliko vremena da se odluči koja će osoba biti mandatar? Šta je toliko dugo čekao? Time je doveo do toga da poslanici opozicije imaju vrlo malo vremena za pripremu. Koalicioni partneri na vlasti se i ovako ne pitaju. Oni glasaju onako kako Vučić kaže. Treba hitno dva nova ministarstva, jer je to nagodba sa koalicijom da bi se smanjilo nezadovoljstvo. To što ćemo sada imati dva ministarstva više, koje će narod da “debelo” plaća – nije bitno. Može mu se. Bar za sada.

    • Pa čekao je namerno iz dva razloga a možda tri:
      1. U interregnumu on se najbolje snalazi tj. vlada bez ograničenja. Od 2012. 30% vremena je bio neki interregnum. Nije slučajno odugovlačio već namerno.
      2. Pošto sve kod SNS-a i prirepaka zavisi od njega normalno je da nema vremena da pored dve “uguracije” misli i o premijeru.
      3. možda treći je da zbrza izbor vlade kako bi o njoj i opozicija a sada već i pozicija što manje rekla.

  • Odgovori na pitanja:
    – Koje su to štetne posledice koje bi nastupile, kolika bi šteta bila i ko bi pretrpeo tu štetu?
    Odgovor: deponija u Vinči bi narasla za još 30 metara,
    – Koliko je tih štetnih posledica nastupilo u prethodnih 5 godina dok nismo imali ova dva ministarstva?
    – Odgovor: dim nad Beogradom koji poput izbora pape u Vatikanu najavljuje izbor novog kradonačelnika
    – Ko je ocenio i kako je ocenio i kako procenio znatnost doprinosa unapređenju društvenih odnosa?
    Odgovor: poslanik čije je izjave protiv SNS i Vučića objavio SRS u vidu sabranih dela (Šešelj mu je dao sa posvetom).
    – O kojim društvenim odnosima je reč?
    Odgovor: da se zadovolje apetiti ministarskih mesta nezadovoljnika iz koalicije (naročito SPS) i Ivice Dačića

  • Nakon inauguracionog govora predsednika u zdanju nekadašnjeg SIV-a, red bi bio da neko saopšti g. Vučiću da ne postoje supersonični vozovi, niti će u bliskoj pa čak i doglednoj budućnosti postojati bilo gde u svetu. Supersonične brzine su one koje su do nekoliko puta (obično 2 – 5) više od brzine zvuka (koji se kreće brzinom kroz vazduh oko 340 m/s, što je nešto više od 1.200 km/h, ili što bi avio stručnjaci rekli 1 mah). Ovom brzinom se kreću mlazne avio letelice (što bi rekao g. Babić VAZDUPLOHOVI), tako da u govoru dva puta spomenut termin “supersonični vozovi” predstavlja nonsens! Hipotetičko pitanje – šta bi tek bilo kada bi takav (kineski) voz probijao zvučni zid?

    mr. Dušan MARKOVIĆ, d.i.e.
    član DJB