Као члан Корисничког сервиса, који је задужен за анализирање извештаја о раду свих предузећа којима је оснивач град Ниш, Милош Михајловић покушава да објасни из ког разлога Кориснички савет даје негативна мишљења, а одборници Скупштине града упорно изгласавају исте извештаје. Преносимо вам део разговора, а цео снимак можете погледати на линку на крају текста.
– Како оцењујете рад Корисничког савета? Да ли је сада касно за анализу пословања?
– Наравно да је касно. Извештаји су требали бити достављени пре пет месеци, али ми радимо са оним што имамо. Симптоматично је да из неких предузећа упорно одбијају да дођу адекватни људи. Из Паркинг Сервиса је дошла ПР предузећа која није знала да одговори на питања колико има паркинг места у граду и колико плаћају закуп јавне површине. Како да дамо неко мишљење без елементарних података, а њихов извештај говори да им је приход скроман иако су предузеће које покрива цео град и има монопол на делатност.
– Да ли Надзорни одбори адекватно контролишу рад јавних предузећа?
– Ја мислим да не. У одборе се делегирају чланови владајуће коалиције, можда и међу њима има стручњака, али они увек једногласно усвајају извештаје. Ми у материјалу имамо и анализе ревизорских кућа које некад не нађу грешке, некад нађу мање, а некад и баш велике. Такав пример је Дирекција за изградњу града којој је ревизија пронашла да у расходну страну нису ушле све тужбе и пресуде за бесправно заузимање имовине грађања приликом изградње. Ти грађани су тужили Дирекцију и сада су на ред дошле наплате. Тренутно постоји преко 170 тужби, а износи по тужби су 14, 15, 16 милиона динара. Те одштете ће платити сви грађани Ниша, али већина неће ни знати за то јер се о томе не прича на Скупштини, нити у медијима.
– Да ли је тачно да ЈКП Медијана има само 300 радника који раде на терену и око 700 административних радника?
– Да, тачно је. На последњем корисничком сервису био је присутан и нови директор Медијане и питао сам га колико, од 1070, радника је административно, а колико се брине о чистоћи града. Он је изразио жаљење због превеликог броја административних радника јер око 300 се бави чишћењем, а око 700 је административно. Али рекао је да је то наслеђена ситуација. Слажем се, јер је колико јуче дошао у ту фотељу, али шта су радили они пре њега? То је класичан пример како је партократија појела радна места у Србији.
– Каква је ситуација у другим предузећима?
– У топлани је слична, то је један од последњих бастиона партијског запошљавања. У Паркинг сервису такође имате велики број административних радника, само не толико драстично као у топлани и Медијани. Структура и опис посла су врло нетранспарентни, нама то нико неће да достави, да видимо колико људи ради на неком радном месту, шта је опис посла и за коју новчану накнаду.
…
Остатак разговора погледајте на видеу испод
Коментариши