Vojvodina Saopštenje

Odgovorne privesti pravdi!

GrO pokreta Dosta je bilo poziva nadležne organe (policiju i tužilaštvo) da sprovedu neophodne radnje u vezi sa brojnim nepravilnostima i kršenjem zakona, koje je pronašla Državna revizorska institucija prilikom kontrole završnog računa budžeta grada Kikinde za 2016. godinu.

Nakon hvalospeva Milenka Jovanova o “uspesima” kikindske vlasti u Kikindskim novinama, postavljamo pitanje kako je moguće da tako uspešna vlast načini ovoliko ozbiljnih propusta.
U moru utvrđenih nepravilnosti, koje su bile osnov za negativno mišljenje revizora, u izveštaju na blizu 300 strana, navešćemo samo neke:

Utvrđeno je da je grad Kikinda nepravilno preuzeo obaveze u iznosu od najmanje 300 miliona dinara i to za: plate, dodatke, naknade i socijalne doprinose na teret poslodavca blizu 18 miliona dinara; zatim obaveze čiji pravni osnov za izvršenje nije u skladu sa važećim zakonskim i drugim propisima u iznosu od 136 miliona dinara; obaveze veće u odnosu na odobrene aproprijacije za skoro 10 miliona dinara; obaveze bez odgovarajućeg postupka javne nabavke od 5,4 miliona dinara, obaveze bez sprovođenja javnog konkursa u iznosu od 69 i po miliona dinara i obaveze bez validne dokumentacije od 61,3 miliona dinara.

Revizor je utvrdio i da grad Kikinda nije u potpunosti uspostavio efikasan sistem internih kontrola, što je prouzrokovalo značajne nepravilnosti: nedovoljno su preduzimane mere za naplatu dospelih potraživanja u ukupnom iznosu od 209,7 miliona dinara; popisom nije obuhvaćeno 61% evidentirane nefinansijske imovine vrednosti od 991 milion dinara, a javni prihodi od 30 miliona dinara nisu uplaćivani na račune za uplatu javnih prihoda.

Pogrešnom procenom budžeta i znatnim uvećanjem planiranih vrednosti prihoda stvoreni su uslovi za odobravanje aproprijacija, odnosno trošenje javnih sredstava i neosnovano preuzimanje obaveza.

Grad Kikinda je u 2016. godini donosio odluke i pravilnike koje nije objavljivao u lokalnom službenom glasilu.

Grad Kikinda nije ugasio podračune mesnog samodoprinosa koji su otvoreni u okviru konsolidovanog računa.

Rashodi za određen broj radnih tela planirani su i izvršavani na razdelima koji se odnose na organe grada Kikinde koji nisu obrazovali radno telo.

Utvrđeno je da je Gradska uprava na dan 31.12.2016. imala više zaposlenih lica za devet na određeno vreme u odnosu na ograničenje.

Predškolska ustanova „Dragoljub Udicki“ Kikinda na dan 31.12.2016. godine imala je više zaposlenih lica za 29 na određeno vreme u odnosu na ograničenje. Obračun i isplata naknada za bolovanje do 30 dana vršeni su na osnovu Kolektivnog ugovora opštinske uprave u visini od 85 %.

Grad Kikinda izvršio je rashod za ugostiteljske usluge s tim da nije donet akt o korišćenju reprezentacije koji uključuje i ugostiteljske usluge za potrebe reprezentacije.

Grad Kikinda je izvršio plasiranje sredstava bez prethodno donetog akta o načinu plasiranja slobodnih novčanih sredstava sa računa Konsolidovanog računa trezora.

Rashodovana je nabavka goriva s tim da nije donet propis kojim se uređuje način korišćenja prevoznih sredstava u svojini jedinice lokalne samouprave.

Gradska uprava odobrava službena putovanja nakon obavljenog službenog puta i obračunava ih bez podnetog pismenog izveštaja.

Skupština grada Kikinde nije donela strategiju i godišnji plan bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji grada Kikinde.

Sportski savez Kikinde nije dostavio predlog svog godišnjeg programa jedinici lokalne samouprave. Skupština grada Kikinde nije razmatrala niti usvojila odnosno nije dala saglasnost na Godišnje programe Sportskog saveza Kikinde i Školskog sportskog saveza Kikinde za 2016. godinu.

Gradsko veće donelo je Pravilnik o kategorizaciji sportskih klubova/udruženja/organizacija iz oblasti takmičarskog sporta opštine Kikinda i Program razvoja sporta na teritoriji opštine Kikinda za period od 2016. do 2018. godine, s tim da to nije u skladu sa nadležnostima Gradskog veća.

U postupku revizije nisu pruženi dovoljni dokazi o tome u kojoj meri je realizovan investicioni plan, odnosno ulaganje sredstava iz ponude strateškog partnera za obavljanje delatnosti upravljanja komunalnim otpadom u vrednosti od 21,6 miliona evrai u kojoj meri je realizovan investicioni plan i nisu pruženi dokazi o tome da je realizacija investicionih planova razmatrana od Skupštine grada, čime se može dovesti u pitanje održivost dugoročnog ugovornog angažmana poveravanja obavljanja komunalne delatnosti strateškom partneru „A.S.A.“ u trajanju od 25 godina.

Grad Kikinda je izvršio rashode za: lekarske preglede sportista, nabavku usisivača, šporeta i frižidera, ugostiteljske usluge, novogodišnje poklone, poklone za udruženja kulture, nabavku umetničkih slika, suvenira, umetničkih fotografija i „Novogodišnju kutiju želja“, rashod za iznajmljivanje krovne konstrukcije bine ozvučenja i rasvete za Dane ludaje, rashod štampe i montaže bilborda, sanacije atarskih puteva, s tim da nije pružen dokaz o tome da je obezbeđena konkurencija i da ugovorena cena nije veća od uporedive tržišne cene.

Grad Kikinda nije preduzimao mere za rešavanje neizmirenih obaveza Apotekarske ustanove čiji je osnivač.

Grad Kikinda izvršio je na osnovu Ugovora o zakupu izdatak za finansiranje radova na rekonstrukciji bivše „Auto kuće“ koja je data u zakup fabrici „Zopas“, s tim da o davanju u zakup ovih pokretnih stvari  gradonačelnik Kikinde nije doneo odluku o davanju u zakup. Grad Kikinda, kao zakupodavac, nije vrši kontrolu izvršavanja obaveza od strane zakupca koje je preuzeo Ugovorom o zakupu od 20. aprila 2016. godine, Aneksom Ugovora o zakupu od 21. decembra 2016. godine i Aneksom Ugovora o zakupu od 28. decembra 2016. godine, koje se odnose na zapošljavanje i ulaganje sredstava u izvođenje mašinskih i elektro radova neophodnih za dovođenje objekta koji je predmet zakupa u funkciju obavljanja delatnosti elektroindustrije, što ima za posledicu nemogućnost odlučivanja u pogledu dalje održivosti ugovora, kao i nemogućnost evidentiranja u poslovnim knjigama stvarne vrednosti nekretnine koja je predmet zakupa uvećane za vrednost izvedenih mašinskih i elektro radova.

Gradonačelnik Kikinde nije doneo Odluku o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta u propisanom roku.

Osim svega navedenog, računovodstveni program za vođenje poslovnih knjiga gradske uprave u elektronskom obliku ne obezbeđuje očuvanje podataka, pa je moguća izmena proknjiženih transakcija i poslovnih promena bez primene postupka storniranja.

Smatramo da ovako velik broj nepravilnosti zaista zaslužuje pažnju nadležnih organa, ali i javnosti, koja je medijskim mrakom u najvećem delu uskraćena za ove informacije. Detaljan izveštaj revizora nalazi se na sajtu ove institucije.

 

GrO pokreta “Dosta je bilo” Kikinda

Oznake

DJB Kikinda

Komentariši

Klikni ovde da postaviš komentar