LOKAL Саопштењe

Куда вози ЈГСП?

Одборничка већина у Скупштини Града на седници 04.06.2019. године, донела је одлуку о кредитном задуживању ЈГСП “Нови Сад” код пословне банке, у износу од 400.000.000 динара.

Иако врло значајна одлука, која на дуже стазе може довести до озбиљних проблема у организацији јавног превоза на територији Града, захваљујући уиграном методу прављења редоследа тачака дневног реда, уз строго контролисано извештавање медија о раду Скупштине, прошла је готово незапажено од стране јавности.

У чему је суштински проблем?

ЈГСП “Нови Сад”, иако монополиста на тржишту, годинама уназад има озбиљне проблем у свакодневном пословању. Недостатак возача, застарео возни парк и, најважније, некомпетентно руководство постављено по партијској линији, узроци су такве ситуације.

Град из године у годину издваја огромна средства на име финансијске помоћи ЈГСП, пре свега за плаћање горива. Међутим, иако је само у прва три месеца 2019. године ГСП-у пренето чак 300.000.000 динара на име накнаде за набавку горива, проблем и даље постоји.

Јасно је да је ЈГСП “Нови Сад”, предузеће губиташ. Међутим, то владајућој већини ни најмање не смета да би дала сагласност за кредитно задужење, које сасвим сигурно неће моћи да сервисира. Такође, нико од одговорних у ГСП-у није сматрао да је неопходно објаснити одборницима и, што је још важније, грађанима, на који начин је планирано да ЈГСП, с обзиром на предстојеће задужење, уопште настави са радом и функционисањем, јер се нови дугови формирају, а стари још нису решени. Што је још невероватније, нико од одборника није показао интерес да постави било какво питање, изузев одборничке групе “Доста је било”.

Поставили смо следећа питања:

• Која пословна банка ће одобрити кредит предузећу губиташу?

• Да ли су познати услови кредитног задужења?

• Шта је ГСП понудио као гаранцију, односно обезбеђење, кредита? Аутобусе, сервис, земљиште на ком се предузеће налази или нешто четврто…

На постављена питања, наравно, одговора нема. Тако нам, као и грађанима, остаје само да спекулишемо шта ће се у будућности десити са новосадским јавним превозом, који, у различитим облицима,  постоји дуже од једног века. Нови Сад без јавног превоза свакако не може да функционише.

У најцрњем сценарију по ЈГСП, предузеће ће престати са радом, а градска власт ће морати хитно да реагује, те делатност ЈГСП-а повери на вршење приватној компанији (такав маневар је, гле чуда и коинциденције, управо предвиђен последњим изменама Статута Града из марта 2019. године). Не сумњамо да ће таква једна изабрана компанија бити подобна, повезана са Српском напредном странком и џеповима њених функционера. О интересима радника овог предузећа, као и грађана који користе услуге ЈГСП, без много бриге. Сит гладном не верује.

Једина одборничка група која је гласала против овакве одлуке Скупштине Града Новог Сада је одборничка група “Доста је било”.

Борба се наставља, ми не одустајемо!

Градски одбор “Доста је било” Нови Сад

Ознаке

Коментар

Кликни овде да поставиш коментар