LOKAL Saopštenje

Kuda vozi JGSP?

Odbornička većina u Skupštini Grada na sednici 04.06.2019. godine, donela je odluku o kreditnom zaduživanju JGSP “Novi Sad” kod poslovne banke, u iznosu od 400.000.000 dinara.

Iako vrlo značajna odluka, koja na duže staze može dovesti do ozbiljnih problema u organizaciji javnog prevoza na teritoriji Grada, zahvaljujući uigranom metodu pravljenja redosleda tačaka dnevnog reda, uz strogo kontrolisano izveštavanje medija o radu Skupštine, prošla je gotovo nezapaženo od strane javnosti.

U čemu je suštinski problem?

JGSP “Novi Sad”, iako monopolista na tržištu, godinama unazad ima ozbiljne problem u svakodnevnom poslovanju. Nedostatak vozača, zastareo vozni park i, najvažnije, nekompetentno rukovodstvo postavljeno po partijskoj liniji, uzroci su takve situacije.

Grad iz godine u godinu izdvaja ogromna sredstva na ime finansijske pomoći JGSP, pre svega za plaćanje goriva. Međutim, iako je samo u prva tri meseca 2019. godine GSP-u preneto čak 300.000.000 dinara na ime naknade za nabavku goriva, problem i dalje postoji.

Jasno je da je JGSP “Novi Sad”, preduzeće gubitaš. Međutim, to vladajućoj većini ni najmanje ne smeta da bi dala saglasnost za kreditno zaduženje, koje sasvim sigurno neće moći da servisira. Takođe, niko od odgovornih u GSP-u nije smatrao da je neophodno objasniti odbornicima i, što je još važnije, građanima, na koji način je planirano da JGSP, s obzirom na predstojeće zaduženje, uopšte nastavi sa radom i funkcionisanjem, jer se novi dugovi formiraju, a stari još nisu rešeni. Što je još neverovatnije, niko od odbornika nije pokazao interes da postavi bilo kakvo pitanje, izuzev odborničke grupe “Dosta je bilo”.

Postavili smo sledeća pitanja:

• Koja poslovna banka će odobriti kredit preduzeću gubitašu?

• Da li su poznati uslovi kreditnog zaduženja?

• Šta je GSP ponudio kao garanciju, odnosno obezbeđenje, kredita? Autobuse, servis, zemljište na kom se preduzeće nalazi ili nešto četvrto…

Na postavljena pitanja, naravno, odgovora nema. Tako nam, kao i građanima, ostaje samo da spekulišemo šta će se u budućnosti desiti sa novosadskim javnim prevozom, koji, u različitim oblicima,  postoji duže od jednog veka. Novi Sad bez javnog prevoza svakako ne može da funkcioniše.

U najcrnjem scenariju po JGSP, preduzeće će prestati sa radom, a gradska vlast će morati hitno da reaguje, te delatnost JGSP-a poveri na vršenje privatnoj kompaniji (takav manevar je, gle čuda i koincidencije, upravo predviđen poslednjim izmenama Statuta Grada iz marta 2019. godine). Ne sumnjamo da će takva jedna izabrana kompanija biti podobna, povezana sa Srpskom naprednom strankom i džepovima njenih funkcionera. O interesima radnika ovog preduzeća, kao i građana koji koriste usluge JGSP, bez mnogo brige. Sit gladnom ne veruje.

Jedina odbornička grupa koja je glasala protiv ovakve odluke Skupštine Grada Novog Sada je odbornička grupa “Dosta je bilo”.

Borba se nastavlja, mi ne odustajemo!

Gradski odbor “Dosta je bilo” Novi Sad

Oznake

DJB

Komentar

Klikni ovde da postaviš komentar