Саобраћај

Подземна железница кроз Раковицу

Предлог ДЈБ Суверенисти Раковица

Предлог планирања измене трасе пруге кроз средиште општине Раковица у подземну железницу која би повезала Прокоп, Скојевско насеље, Видиковац, Лабудово брдо, Петлово брдо и даље ка Реснику и Чачку представља амбициозан инфраструктурни пројекат који би требало да побољша јавни превоз и смањи гужве на путевима у Београду.

Тренутно, пруга пролази кроз централни део Раковице, дели општину на два дела и ствара велику буку. Изградња подземне железнице би решила овај проблем, омогућавајући брз и ефикасан превоз путника и терета између различитих делова града.

Предлог пројекта би требало да буде реализован у неколико фаза, а прва би обухватила изградњу тунела кроз Раковицу и спајање делове који се налазе на путу према Реснику и Чачку. Овај тунел би био повезан са новом подземном станицом у Прокопу, која је у склопу модернизације железничке инфраструктуре у Србији већ у изградњи.

Након изградње тунела и прве подземне станице, план је да се настави са изградњом нових станица на линији, укључујући и оне на Скојевском насељу, Видиковцу, Лабудовом брду и Петловом брду. Ове станице би се повезале са постојећим аутобуским линијама, омогућавајући путницима да се лако пребацују са једног превозног средства на друго.

Коначна фаза предлога пројекта би укључивала наставак линије ка Реснику и Чачку, што би омогућило повезивање Београда са другим градовима у Србији и створило нове могућности за пословање и туризам.

Предлог изградње подземне железнице кроз Раковицу и даље ка Реснику и Чачку представља огроман инфраструктурни пројекат, који ће захтевати значајна улагања и велике напоре у планирању и изградњи. Међутим, ово је неопходан пројекат који ће омогућити значајна побољшања у јавном превозу и смањити гужве на путевима у Београду, што ће имати позитиван утицај на живот грађана и привреду Србије у целини.

Предлог изградње тунела кроз Раковицу и делове Београда који се налазе на путу према Реснику и Чачку би имала и додатни значај за нашу општину. Наиме, садашња траса пруге представља физичку препреку и дели Раковицу на два дела, што отежава кретање становника и комуникацију између различитих делова општине. Изградња тунела и подземне железнице би то решила, повезујући делове Раковице и омогућавајући лакши приступ градским садржајима, као што су школе, здравствене установе спортски терени, тржни центар…

Такође, изградња подземне железнице би имала и значајан еколошки ефекат. Са смањењем броја возила на путевима, би се смањила и емисија штетних гасова и допринело очувању животне средине. Уједно, подземна железница би била економски исплативија опција у поређењу са градским аутобусима и трамвајима, јер би се смањили трошкови горива и одржавања возила.

Изградња подземне железнице кроз Раковицу и даље ка Реснику и Чачку би представљала значајан корак у модернизацији железничке инфраструктуре у Србији, као и у побољшању јавног превоза и смањењу гужви на путевима у Београду. Прелог пројектоване трасе би повезао велики број становника са градским центром, унапредио живот у Раковици и околини, као и допринео очувању животне средине.

Уколико би овај пројекат био реализован, имао би значајне позитивне ефекте како за Раковицу и Београд, тако и за целу Србију.

Одборник Мирослав Маринковић

Ознаке

О аутору

Мирослав Маринковић

Коментариши

Кликни овде да поставиш коментар