Saobraćaj

Podzemna železnica kroz Rakovicu

Predlog DJB Suverenisti Rakovica

Predlog planiranja izmene trase pruge kroz središte opštine Rakovica u podzemnu železnicu koja bi povezala Prokop, Skojevsko naselje, Vidikovac, Labudovo brdo, Petlovo brdo i dalje ka Resniku i Čačku predstavlja ambiciozan infrastrukturni projekat koji bi trebalo da poboljša javni prevoz i smanji gužve na putevima u Beogradu.

Trenutno, pruga prolazi kroz centralni deo Rakovice, deli opštinu na dva dela i stvara veliku buku. Izgradnja podzemne železnice bi rešila ovaj problem, omogućavajući brz i efikasan prevoz putnika i tereta između različitih delova grada.

Predlog projekta bi trebalo da bude realizovan u nekoliko faza, a prva bi obuhvatila izgradnju tunela kroz Rakovicu i spajanje delove koji se nalaze na putu prema Resniku i Čačku. Ovaj tunel bi bio povezan sa novom podzemnom stanicom u Prokopu, koja je u sklopu modernizacije železničke infrastrukture u Srbiji već u izgradnji.

Nakon izgradnje tunela i prve podzemne stanice, plan je da se nastavi sa izgradnjom novih stanica na liniji, uključujući i one na Skojevskom naselju, Vidikovcu, Labudovom brdu i Petlovom brdu. Ove stanice bi se povezale sa postojećim autobuskim linijama, omogućavajući putnicima da se lako prebacuju sa jednog prevoznog sredstva na drugo.

Konačna faza predloga projekta bi uključivala nastavak linije ka Resniku i Čačku, što bi omogućilo povezivanje Beograda sa drugim gradovima u Srbiji i stvorilo nove mogućnosti za poslovanje i turizam.

Predlog izgradnje podzemne železnice kroz Rakovicu i dalje ka Resniku i Čačku predstavlja ogroman infrastrukturni projekat, koji će zahtevati značajna ulaganja i velike napore u planiranju i izgradnji. Međutim, ovo je neophodan projekat koji će omogućiti značajna poboljšanja u javnom prevozu i smanjiti gužve na putevima u Beogradu, što će imati pozitivan uticaj na život građana i privredu Srbije u celini.

Predlog izgradnje tunela kroz Rakovicu i delove Beograda koji se nalaze na putu prema Resniku i Čačku bi imala i dodatni značaj za našu opštinu. Naime, sadašnja trasa pruge predstavlja fizičku prepreku i deli Rakovicu na dva dela, što otežava kretanje stanovnika i komunikaciju između različitih delova opštine. Izgradnja tunela i podzemne železnice bi to rešila, povezujući delove Rakovice i omogućavajući lakši pristup gradskim sadržajima, kao što su škole, zdravstvene ustanove sportski tereni, tržni centar…

Takođe, izgradnja podzemne železnice bi imala i značajan ekološki efekat. Sa smanjenjem broja vozila na putevima, bi se smanjila i emisija štetnih gasova i doprinelo očuvanju životne sredine. Ujedno, podzemna železnica bi bila ekonomski isplativija opcija u poređenju sa gradskim autobusima i tramvajima, jer bi se smanjili troškovi goriva i održavanja vozila.

Izgradnja podzemne železnice kroz Rakovicu i dalje ka Resniku i Čačku bi predstavljala značajan korak u modernizaciji železničke infrastrukture u Srbiji, kao i u poboljšanju javnog prevoza i smanjenju gužvi na putevima u Beogradu. Prelog projektovane trase bi povezao veliki broj stanovnika sa gradskim centrom, unapredio život u Rakovici i okolini, kao i doprineo očuvanju životne sredine.

Ukoliko bi ovaj projekat bio realizovan, imao bi značajne pozitivne efekte kako za Rakovicu i Beograd, tako i za celu Srbiju.

Odbornik Miroslav Marinković

Oznake

O autoru

Miroslav Marinković

Komentariši

Klikni ovde da postaviš komentar