Коментар Медији

Куповина медијског мрака нашим новцем

Уместо да медији контролишу власт, странке на власти утичу на уређивачку политику медија. Политичари на власти јавним новцем, преко фингираних јавних набавки, након договора у уском кругу људи, некад чак и између чланова породице, купују медијску послушност.

partijska kontrola medija

 

 

Поткупљени медији утркују се у улизиштву, већина новинара ништа не пита, а са тв екрана се папагајски емитују страначка саопштења.

Подаци које је Савет за борбу против корупције објавио у свом Извештају о утицају институција јавног сектора на медије оголели су механизме куповине медијске понизности.

То је илустрација карикатуре од државе у којој се нико ни не труди да прикрије корумпирани ланац енормног трошења јавног новца. Савет је утврдио несумњив механизам у коме, на пример, једна странка контролише министарство, предузећа која су под њим и ангажује за маркетинг оне фирме које су у власништву чланова и донатора странке. Круг корупције је затворен и очигледан.

Ево само неких од карикатуралних примера који дочаравају механизме контроле медија, исисавања државног новца у џепове моћних појединаца и одржавање партократског система:

Председник Србије за израду сајта ангаживао приватну фирму која се претежно бави машинском обрадом метала и посао платио 3,1 милиона динара.

Рударски басен Колубара платио је Студију Б емитовање изјава са директором предузећа Милорадом Грчићем (108.00), министром Миланом Бачевићем 162.000 и Зораном Михајловић (199.200).

ЈП Железнце Србије су уговоре у вредности око 100 милиона динара склапале путем наруџбеница.

– Маркетинг ЈП Железница Србије радила је златара, фирма за подне и зидне облоге.

– Емитовање саопштења о несрећном случају у РБ Колубара плаћено 30.000 динара.

– ТВ прилог о уштедама у РБ Колубара у оквиру емисије „Уз јутарњу кафу“ плаћен 10.000 динара.

– Емитовање прилога са министарком Зораном Михајловић на терет РБ Колубара плаћен 90.000 динара.

Народна банка Србије набављала рекламне чоколадице у огромним количинама: 2011 – 80.000 комада, 2012 -10.000 комада, 2013 – 90.000 комада = 784.800 динара.

Галеника је као спонзор временске прогнозе на ТВ Пинк дала више од 300 хиљада евра, а посредник у уговарању је била агенција која је за СПС радила изборе.

Галеника је као спонзор временске прогнозе на Студију Б платила 18,4 милиона динара.

Српска банка је донирала 18 милиона динара за екскурзије пољопривредника Драгана Марковића Палме по свету.

ЈП Нуклеарни објекти Србије потрошили за медије 4,2 милиона динара. Зашто?

Чувени губиташ ЈП ПЕУ Ресавица имала је медијски трошак од 36 милиона динара.

– Зашто је монополисти ЕПС-у, који је у 2014. години имао пословни губитак од 114 милиона евра, био потребан медијски трошак од 613 милиона динара? Да би нам поскупела струја?

Прва Петолетка из Трстеника, предузеће у реструктурирању и огромним дуговима, за 4 године имала медијски трошак од 13 милиона динара. Зашто?

– Медијски трошак Аеродрома Београд износи за 4 године 235 милиона дин. Зашто? Да користимо њих а не на неки други Аеродром?

– Зашто је Електровојводина Нови Сад имала медијски трошак од 121 милиона динара?

Путеви Србије за интерни билтен од 8 страница текста платили 3,8 милиона динара.

– Анализу о томе шта се пише о Ђиласу на Твитеру Град Београд је платио 414.000 динара.

– Видео продукција за протреба Агенције за приватизацију (нема извештаја и снимака) 8.700 – 9.000 евра месечно.

– Интерно информисање запослених у Аеродрому Никола Тесла путем билтена – 1.000.000 динара – приватна агенција.

Југомпорт СДПР 2014. донирао 100.000 динара за награду „Најевропљанин 2013“ коју је добио Небојша Стефановић. Члан СНС-а другом члану СНС-а?

ФАМ у реструктурирању, са губитцима од 725,5 милиона динара, платио је двема перионицама рекламу више од три милиона динара 2013. године.

Партијски паразити су на “медијске” буџете у последње 4 године потрошили преко 850 милиона €. То је преко 210 милиона € годишње. Противуставним смањењем пензија Вучић је пензионерима отео 210 милиона €. Није се сетио да укине ове непотребне партијске “медијске” буџете.

Смањење пензија није реформа. Нити је повећање пореза реформа. Реформа значи увођење реда. Реформа би рецимо била када би Вучић увео ред у медијске буџете јавног сектора и укинуо рекламирање партијских паразита и њихове буразерске економије.

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

    • STA KAZU U sns I OVA MANEKENKA ,treba joj da se svaki dan frizira i tako doteruje sto je vidljivo.ODAKLE…eto kako i odakle gospodo…a penzionerima oduzimaju PENZIJE …BRUKA ZIVA..

  • Postovani, zeleo bih da skrenem paznju na gresku

    Председник Србије за израду сајта ангаживао приватну фирму која се претежно бави машинском обрадом метала и посао платио 3,1 милиона евра

    Mislim da se radi o cifri od 3.100 eura, za izradu Drupal websajta. Ta cena za Srbiju za takav sajt je konkurentna. Cisto da ne bude zabune, prosecan drupal developer se placa oko 1500 eura mesecno. Takodje, cene izrade websajtova su poprilicno sarene. Veliki broj ljudi koji zna taj posao izbegava domace firme jer slabo placaju. Amerikanac vam za web sajt koji u Srbiji naplatite 300 eura, plati oko 2000$.

    Medjutim, nemojte da me shvatite pogresno, ne branim ove na vlasti. Poprilicno mi ih je muka. Imam poznanika, koji radi u posti preko partijske veze, koji tamo ne radi apsolutno nista, prima punu platu, i uz put radi sajtove koje mu stranka nabavlja. Takodje radi i za neke strance i generalno prima platu za tri posla.

  • RB Kolubara!?
    Pa šta ste očekivali od nazovi direktora Milorada Grčića?
    To je onaj iz pečenjare ako niste znali o kome se radi!
    Sa kupljenom diplomom u 50-toj godini a u školi je bio bukvalno na nivou specijalnog odeljenja!
    Sa nadimkom majmun. Šta mislite zbog čega?
    Prvi čovek SNS-a u Obrenovacu. Bavio se švercom goriva i automobila i dr.
    Strašno kakvi tipovi odlučuju o našim sudbinama. To su kadrovi SNS-a.
    Znam da niste mogli da navedete sve iz izveštaja u ovom tekstu, zato dajem primer finansiranja lokalnih medija u Obrenovcu gde su cifre milionske:
    “Студију МАГ из Обреноваца – 2.133.000,00 динара са ПДВ-ом + 2.736.000,00 динара са ПДВ-ом + 2.639.995 динара са ПДВ-ом;”
    Ovo je za period 2011-2014.
    Zašto RB Kolubara finansira lokalnu televiziju u Obrenovcu?
    Zato što Grčiću i SNS-u treba za kampanju kada budu izbori. Na ovaj način je obezbeđeno medijsko vreme i sve drugo šta je potrebno u kampanji.
    Ima još. Kolubara finansira i loklani tabloid “Palež” čiji je vlasnik novembra 2012. godine odlukom suda časti UNS-a isključen iz tog udruženja.
    NIje ni ovo sve…
    Ima li Pokret ljude u Obrenovcu da postave ova pitanja?
    Evo recimo, neka provere da li je supruga vlanika pomeniute televizije MAG pre nekoliko dana zaposlena u jedno lokalnom preduzeću na izmišljeno radno mesto, naravno. Verujte da jeste. Kada smo već kod zapošljavnaja, proverite ko je još zaposlen u toj “turi”. Bićete veoma iznenađeni, a možda i nećete.
    Samo hrabro,
    Pozdrav.

  • Evo šta se ne nalazi u Izveštaju o medijima.
    Opština Obrenovac na čelu sa kriminalnim Čučkovićem, novopečenim naprednjakom, je u 2015. platila lokalnoj TV MAG vrtoglavih 11.712.896,00 dinara za medijske usluge!!!
    Pored toga sva javna preduzeća (ima ih 8-9) plaćaju obavezni reket toj kvazi televiziji i svim drugim medijima u Obrenovcu. U pitanju su takođe milionski iznosi kada se sve sabere. Za uzvrat dobijaju medijski prostor posebno u vreme izbora.

    Savet sigurno nije mogao da ulazi ovako duboko u lokalne sredine tako da je cifra do koje su došli bitno manja od realne.
    Ali, ovo bi trebalo obavezno istražiti i obraditi u nekoj formi jer je veoma važno, ne samo zbog brutalne krađe budžetskog novca, već i iz političkih razloga pošto je to izvor moći i uticaja vladajućih partija.
    Ako im se ova grana odseče, gotovi su.