Komentar Mediji

Kupovina medijskog mraka našim novcem

Umesto da mediji kontrolišu vlast, stranke na vlasti utiču na uređivačku politiku medija. Političari na vlasti javnim novcem, preko fingiranih javnih nabavki, nakon dogovora u uskom krugu ljudi, nekad čak i između članova porodice, kupuju medijsku poslušnost.

partijska kontrola medija

 

 

Potkupljeni mediji utrkuju se u ulizištvu, većina novinara ništa ne pita, a sa tv ekrana se papagajski emituju stranačka saopštenja.

Podaci koje je Savet za borbu protiv korupcije objavio u svom Izveštaju o uticaju institucija javnog sektora na medije ogoleli su mehanizme kupovine medijske poniznosti.

To je ilustracija karikature od države u kojoj se niko ni ne trudi da prikrije korumpirani lanac enormnog trošenja javnog novca. Savet je utvrdio nesumnjiv mehanizam u kome, na primer, jedna stranka kontroliše ministarstvo, preduzeća koja su pod njim i angažuje za marketing one firme koje su u vlasništvu članova i donatora stranke. Krug korupcije je zatvoren i očigledan.

Evo samo nekih od karikaturalnih primera koji dočaravaju mehanizme kontrole medija, isisavanja državnog novca u džepove moćnih pojedinaca i održavanje partokratskog sistema:

Predsednik Srbije za izradu sajta angaživao privatnu firmu koja se pretežno bavi mašinskom obradom metala i posao platio 3,1 miliona dinara.

Rudarski basen Kolubara platio je Studiju B emitovanje izjava sa direktorom preduzeća Miloradom Grčićem (108.00), ministrom Milanom Bačevićem 162.000 i Zoranom Mihajlović (199.200).

JP Železnce Srbije su ugovore u vrednosti oko 100 miliona dinara sklapale putem narudžbenica.

– Marketing JP Železnica Srbije radila je zlatara, firma za podne i zidne obloge.

– Emitovanje saopštenja o nesrećnom slučaju u RB Kolubara plaćeno 30.000 dinara.

– TV prilog o uštedama u RB Kolubara u okviru emisije „Uz jutarnju kafu“ plaćen 10.000 dinara.

– Emitovanje priloga sa ministarkom Zoranom Mihajlović na teret RB Kolubara plaćen 90.000 dinara.

Narodna banka Srbije nabavljala reklamne čokoladice u ogromnim količinama: 2011 – 80.000 komada, 2012 -10.000 komada, 2013 – 90.000 komada = 784.800 dinara.

Galenika je kao sponzor vremenske prognoze na TV Pink dala više od 300 hiljada evra, a posrednik u ugovaranju je bila agencija koja je za SPS radila izbore.

Galenika je kao sponzor vremenske prognoze na Studiju B platila 18,4 miliona dinara.

Srpska banka je donirala 18 miliona dinara za ekskurzije poljoprivrednika Dragana Markovića Palme po svetu.

JP Nuklearni objekti Srbije potrošili za medije 4,2 miliona dinara. Zašto?

Čuveni gubitaš JP PEU Resavica imala je medijski trošak od 36 miliona dinara.

– Zašto je monopolisti EPS-u, koji je u 2014. godini imao poslovni gubitak od 114 miliona evra, bio potreban medijski trošak od 613 miliona dinara? Da bi nam poskupela struja?

Prva Petoletka iz Trstenika, preduzeće u restrukturiranju i ogromnim dugovima, za 4 godine imala medijski trošak od 13 miliona dinara. Zašto?

– Medijski trošak Aerodroma Beograd iznosi za 4 godine 235 miliona din. Zašto? Da koristimo njih a ne na neki drugi Aerodrom?

– Zašto je Elektrovojvodina Novi Sad imala medijski trošak od 121 miliona dinara?

Putevi Srbije za interni bilten od 8 stranica teksta platili 3,8 miliona dinara.

– Analizu o tome šta se piše o Đilasu na Tviteru Grad Beograd je platio 414.000 dinara.

– Video produkcija za protreba Agencije za privatizaciju (nema izveštaja i snimaka) 8.700 – 9.000 evra mesečno.

– Interno informisanje zaposlenih u Aerodromu Nikola Tesla putem biltena – 1.000.000 dinara – privatna agencija.

Jugomport SDPR 2014. donirao 100.000 dinara za nagradu „Najevropljanin 2013“ koju je dobio Nebojša Stefanović. Član SNS-a drugom članu SNS-a?

FAM u restrukturiranju, sa gubitcima od 725,5 miliona dinara, platio je dvema perionicama reklamu više od tri miliona dinara 2013. godine.

Partijski paraziti su na “medijske” budžete u poslednje 4 godine potrošili preko 850 miliona €. To je preko 210 miliona € godišnje. Protivustavnim smanjenjem penzija Vučić je penzionerima oteo 210 miliona €. Nije se setio da ukine ove nepotrebne partijske “medijske” budžete.

Smanjenje penzija nije reforma. Niti je povećanje poreza reforma. Reforma znači uvođenje reda. Reforma bi recimo bila kada bi Vučić uveo red u medijske budžete javnog sektora i ukinuo reklamiranje partijskih parazita i njihove burazerske ekonomije.

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

    • STA KAZU U sns I OVA MANEKENKA ,treba joj da se svaki dan frizira i tako doteruje sto je vidljivo.ODAKLE…eto kako i odakle gospodo…a penzionerima oduzimaju PENZIJE …BRUKA ZIVA..

  • Mogu li ovi podatci bilo gde u Srbiji ” videti svetlo dana”?Mi, koji redovno ovde sve procitamo, mozemo malo da “razglasimo”.Cini mi se da je to zaista malo.

  • Postovani, zeleo bih da skrenem paznju na gresku

    Predsednik Srbije za izradu sajta angaživao privatnu firmu koja se pretežno bavi mašinskom obradom metala i posao platio 3,1 miliona evra

    Mislim da se radi o cifri od 3.100 eura, za izradu Drupal websajta. Ta cena za Srbiju za takav sajt je konkurentna. Cisto da ne bude zabune, prosecan drupal developer se placa oko 1500 eura mesecno. Takodje, cene izrade websajtova su poprilicno sarene. Veliki broj ljudi koji zna taj posao izbegava domace firme jer slabo placaju. Amerikanac vam za web sajt koji u Srbiji naplatite 300 eura, plati oko 2000$.

    Medjutim, nemojte da me shvatite pogresno, ne branim ove na vlasti. Poprilicno mi ih je muka. Imam poznanika, koji radi u posti preko partijske veze, koji tamo ne radi apsolutno nista, prima punu platu, i uz put radi sajtove koje mu stranka nabavlja. Takodje radi i za neke strance i generalno prima platu za tri posla.

  • RB Kolubara!?
    Pa šta ste očekivali od nazovi direktora Milorada Grčića?
    To je onaj iz pečenjare ako niste znali o kome se radi!
    Sa kupljenom diplomom u 50-toj godini a u školi je bio bukvalno na nivou specijalnog odeljenja!
    Sa nadimkom majmun. Šta mislite zbog čega?
    Prvi čovek SNS-a u Obrenovacu. Bavio se švercom goriva i automobila i dr.
    Strašno kakvi tipovi odlučuju o našim sudbinama. To su kadrovi SNS-a.
    Znam da niste mogli da navedete sve iz izveštaja u ovom tekstu, zato dajem primer finansiranja lokalnih medija u Obrenovcu gde su cifre milionske:
    “Studiju MAG iz Obrenovaca – 2.133.000,00 dinara sa PDV-om + 2.736.000,00 dinara sa PDV-om + 2.639.995 dinara sa PDV-om;”
    Ovo je za period 2011-2014.
    Zašto RB Kolubara finansira lokalnu televiziju u Obrenovcu?
    Zato što Grčiću i SNS-u treba za kampanju kada budu izbori. Na ovaj način je obezbeđeno medijsko vreme i sve drugo šta je potrebno u kampanji.
    Ima još. Kolubara finansira i loklani tabloid “Palež” čiji je vlasnik novembra 2012. godine odlukom suda časti UNS-a isključen iz tog udruženja.
    NIje ni ovo sve…
    Ima li Pokret ljude u Obrenovcu da postave ova pitanja?
    Evo recimo, neka provere da li je supruga vlanika pomeniute televizije MAG pre nekoliko dana zaposlena u jedno lokalnom preduzeću na izmišljeno radno mesto, naravno. Verujte da jeste. Kada smo već kod zapošljavnaja, proverite ko je još zaposlen u toj “turi”. Bićete veoma iznenađeni, a možda i nećete.
    Samo hrabro,
    Pozdrav.

  • Evo šta se ne nalazi u Izveštaju o medijima.
    Opština Obrenovac na čelu sa kriminalnim Čučkovićem, novopečenim naprednjakom, je u 2015. platila lokalnoj TV MAG vrtoglavih 11.712.896,00 dinara za medijske usluge!!!
    Pored toga sva javna preduzeća (ima ih 8-9) plaćaju obavezni reket toj kvazi televiziji i svim drugim medijima u Obrenovcu. U pitanju su takođe milionski iznosi kada se sve sabere. Za uzvrat dobijaju medijski prostor posebno u vreme izbora.

    Savet sigurno nije mogao da ulazi ovako duboko u lokalne sredine tako da je cifra do koje su došli bitno manja od realne.
    Ali, ovo bi trebalo obavezno istražiti i obraditi u nekoj formi jer je veoma važno, ne samo zbog brutalne krađe budžetskog novca, već i iz političkih razloga pošto je to izvor moći i uticaja vladajućih partija.
    Ako im se ova grana odseče, gotovi su.