Уважене колеге, уважена госпођо Брнабић, даме и господо,
говорићу о делу програма који се односи на образовање. Због мало времена на располагању указаћу само на неке неусклађености између иницијативе у експозеу и текуће регулативе која је ушла у јавну расправу, иако има доста добрих, конкретних предлога у програму владе, као што је рационализација мреже школа.
На страни 79 програма стоји да образовање треба да подстиче иновације, критичко размишљање и предузетништво. То је скроз у складу са стратегијом и то је тачно, али требало би убацити ове речи у Нацрт закона о високом образовању будући да критичко мишљење није међу циљевима, а требало би да буде, и да предузетништво није посебан принцип, а требало би да буде. Поготово што сте врло добро то дефинисали, рекавши на страни 81 да је предузетништво неопходан елемент развоја, више од наставног предмета, као став, начин живота и однос према њему. Дакле, заслужује да се нађе у закону.
На страни 82 се говори о дуалном образовању у контескту високог образовања. То збуњује, пошто га нема у Нацрту закона о високом образовању, а у Нацрту закона о дуалном се каже да је саставни део средњег. Дакле, или би требало појаснити или видети да ли се мења регулатива.
На страни 84 програма владе стоји и да је кључно променити начин финансирања факултета новим законом. Тачно, то је врло озбиљан инструмент и полуга, али оно што остаје нејасно је зашто се издваја финансирање из Нацрта новог закона о високом образовању у посебан закон, а то је супротно акционом плану.
Јасмина Николић
Потпредседница “Доста је било”
Посланица ДЈБ у Народној скупштини
Коментариши