Uvažene kolege, uvažena gospođo Brnabić, dame i gospodo,
govoriću o delu programa koji se odnosi na obrazovanje. Zbog malo vremena na raspolaganju ukazaću samo na neke neusklađenosti između inicijative u ekspozeu i tekuće regulative koja je ušla u javnu raspravu, iako ima dosta dobrih, konkretnih predloga u programu vlade, kao što je racionalizacija mreže škola.
Na strani 79 programa stoji da obrazovanje treba da podstiče inovacije, kritičko razmišljanje i preduzetništvo. To je skroz u skladu sa strategijom i to je tačno, ali trebalo bi ubaciti ove reči u Nacrt zakona o visokom obrazovanju budući da kritičko mišljenje nije među ciljevima, a trebalo bi da bude, i da preduzetništvo nije poseban princip, a trebalo bi da bude. Pogotovo što ste vrlo dobro to definisali, rekavši na strani 81 da je preduzetništvo neophodan element razvoja, više od nastavnog predmeta, kao stav, način života i odnos prema njemu. Dakle, zaslužuje da se nađe u zakonu.
Na strani 82 se govori o dualnom obrazovanju u kontesktu visokog obrazovanja. To zbunjuje, pošto ga nema u Nacrtu zakona o visokom obrazovanju, a u Nacrtu zakona o dualnom se kaže da je sastavni deo srednjeg. Dakle, ili bi trebalo pojasniti ili videti da li se menja regulativa.
Na strani 84 programa vlade stoji i da je ključno promeniti način finansiranja fakulteta novim zakonom. Tačno, to je vrlo ozbiljan instrument i poluga, ali ono što ostaje nejasno je zašto se izdvaja finansiranje iz Nacrta novog zakona o visokom obrazovanju u poseban zakon, a to je suprotno akcionom planu.
Jasmina Nikolić
Potpredsednica “Dosta je bilo”
Poslanica DJB u Narodnoj skupštini
Komentariši