Vojvodina Državna uprava Finansije

Vozim za male pare, ne pitaj me ništa!

Biti vozač je veoma odgovoran posao, jer oni ne samo što odgovoraju za vozilo kojim upravljaju, već odgovaraju i za ljudske živote koji se nalaze u vozilu. To je jako naporan, odgovoran i stresan posao koji treba da se poštuje. Problem nastaje onog trenutka kada tog poštovanja nema, a zašto ga nema? Zato što se ne ceni i ne poštuje učinak.

Iz rečenice sa slike koja govori sve o položaju vozača u javnom preduzeću grada Pančeva (ATP Pančevo), saznajemo ne samo da vozač prima malu platu (35.000,00 dinara) u odnosu na posao koji obavlja, već otkriva i nipodaštavanje cele profesije i egzistencijalnu ucenu onih koji tom platom izdržavaju i porodicu. Uprkos svemu navedenom i velikom stresu kojem su vozači izloženi, lično svedočim kao redovan putnik, da su u najvećoj mogućoj meri prijatni, ljubazni prema putnicima, dakle prilično profesionalni. Ovakvim kreativnim ventilima čuvaju zdravlje svog duha ali i putnika koje prevoze.

U administraciji ATP Pančeva koji je subvencionisan sa više od 200 miliona dinara zaposleno je mnogo više ljudi nego što je potrebno. Pri određivanju prioriteta za finansiranje zdravorazumskom logikom možemo da zaključimo da firma koja se bavi prevozom tu delatnost neće moći da obavlja pre svega bez vozila i naravno onih koji će njima upravljati –vozačima. Dakle, može se reči da je vozač najbitnija figura u sistemu delatnosti prevoza. Međutim, situacija je ta da u administraciji, po četvoro-petoro koji su za posao jednog u kancelarije primljeni na osnovu partijske knjižice, nekada LDP danas SNS, za parazitiranje dobijaju duplo veću platu od vozača. Sem toga, vozači su dužni da kao ostali, partijski zaposleni, daju sumnjiv reket u iznosu 5% od plate Srpskoj naprednoj stranci kao i da rade kampanju „od vrata do vrata“ za vreme izbora, da obijaju pragove svojim komšijama, pognute glave nadajući se njihovom razumevanju.

Da bi ATP dobro poslovao mora prvo da se poštuje radnik koji obavlja najvažniju delatnost u sistemu prevoza. Jednostavno pitanje se postavlja „Da li kretanje autobusa omogućava vozač ili stranački ucenjeni zaposlenik u kancelariji?“ Odgovor je logičan.

Dosta je bilo – Pančevo ovim putem pruža punu podršku vozačima ATP-a u borbi za poštovanje, svoja prava i egzistenciju.

Nikola Polić

Zamenik koordinatora
gradskog odbora
Dosta je bilo – Pančevo

Oznake